12 augusti 2012

Packning pågår

Det är sällan jag har tråkigt trots att jag är för mig själv men den här helgen måste jag erkänna att jag har haft tråkigt. Vet inte riktigt vad det beror på men det kan vara det faktum att jag inte är i någon bra form just nu. Som tur är ska jag iväg på två veckors träning med start i morgon. Under dagen har jag packat och jag är inte riktigt färdig med det än men nu är det inte mycket kvar.

Det har varit helt underbart väder här i helgen och jag tycker som vanligt att det är trist att jag inte orkar med att göra promenader som jag skulle vilja. Det kan vara en av anledningarna till att jag tycker helgen varit tråkig. Jag har inte kunnat göra det jag har haft mest lust att göra. Trots att jag levt med min MS i drygt tjugo år har jag inte blivit van vid de begränsningar den ger mig. Förhoppningsvis kommer jag att ha bättre ork när jag kommer hem om två veckor.

Redan nu gruvar jag mig lite för att jag måste stiga upp extra tidigt i morgon. Klockan halv sju kommer en taxi och hämtar mig och min väska och kör mig till bussen. När klockan är tio är jag framme. Då får jag ett rum på patienthotellet som jag ska bo i under de närmaste två veckorna. Innan jag packar klart ska jag njuta en stund i solen på balkongen. Underbart med sol och värme!

6 kommentarer:

  1. Jag önskar dig ett varmt lycka till och hoppas du finner mycket kraft på din rehabilitering. Det är de små stegen som är de viktigaste:).

    Idag är det som höst här...inte alls vad vi vill ha.
    Varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit full fart och jag har varit helt slut varje kväll. Jag vill köra på så mycket jag bara klarar under tiden jag är här.
      Kram

      Radera
  2. Vill bara skicka ett lycka till och hoppas att du får en fin tid på rehab.Och att du kommer hem med massa ny energi,ork och lust.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag räknar helt kallt med att känna mig piggare när jag kommer hem igen :-)

      Radera
  3. Hoppas du får en bra resa och kommer tillbaka med energi

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter mina första tre dagar är jag mycket nöjd med det jag har gjort. Nu i kväll är det vila som gäller och lite blogg förstås :-)
      Kram

      Radera