12 december 2012

Kalasdag

Igår var det precis en sådan dag som man kan behöva vid den här tiden. Det var en riktig kalasdag. På lunchen var jag med mina närmaste jobbarkompisar och åt julbord. Det är tredje året i rad vi äter julbord på samma ställe. All mat smakade jättebra och jag lyckades äta precis lagom mycket. Jag blev mätt men inte så där övermätt som man kan bli ibland.

När jag gick hem från jobbet var jag och köpte en liten present till min väninna som hade födelsedag igår. Vid halv sex gick jag dit och bjöds på kaffe och tårta. Jag höll på att förfrysa näsan på vägen till henne eftersom det var nästan 30 grader kallt ute. Det är ingen lång promenad och jag frös inte på kroppen eftersom jag var ordentligt klädd. Men jag förlorade känseln i näsan. Kyla är verkligen inte min grej.

Sedan några dagar tillbaka hade vi bestämt att vi skulle gå ut och äta middag för att fira dagen så vid halv åtta gav vi oss iväg ut. Vi åt middag med ett par vänner till och dagen till ära drack vi vin till maten. Det blev en trevlig middag med många glada skratt. När jag var hemma igen satte jag mig i soffan och tittade på tv en stund och kände mig riktigt nöjd med kalasdagen!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt och trevligt. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med kalasdagar det behöver vi lite då och då. Ni har det kallt och natten som var hade .25 och idag när jag gick ut var -19....brrr för kallt för att gå en långis får bli kortisar istället. Förrutom de man måste gå då:).
    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var bara riktigt kallt en dag men det kommer säkert fler. De senaste dagarna har det snöat massor. Nu sitter jag hemma i soffan med en massa tända ljus och jag har precis tagit mig ett glas vin. Har det lugnt och skönt :-)
      Kram

      Radera