2 december 2012

Fina stjärnan

Vintern har kommit hit på allvar nu och både igår och idag har det varit rejält kallt ute. Termometern visade -14 igår men det kändes betydligt kallare på grund av en isande kall vind. Jag var i vanlig ordning och fikade med min väninna på eftermiddagen och sedan handlade jag lite innan jag begav mig hem igen. Både fingrar och tår var iskalla när jag kom hem. Det tog ett bra tag innan jag fick upp värmen i kroppen. På radion spelade de julmusik och när jag hörde ”When you wish upon a star” fick jag riktig julstämning. Jag bestämde mig för att sätta upp julgardinerna i köket trots att jag egentligen hade tänkt vänta några dagar med det. Det blev så fint och jag kände mig riktigt nöjd när jag var klar.

I morse tände jag elljustaken i köksfönstret och när jag åt min frukost tände jag även första ljuset i adventsljusstaken. Jag hade en mysig fikastund för mig själv. På eftermiddagen gav jag mig ut för att gå på café igen. Vi har blivit riktiga stammisar jag och min väninna. Antagligen skulle de som jobbar där bli förvånade om vi inte dök upp varje lördag och söndag. Senast jag inte var där både lördag och söndag var när jag var i Turkiet i början av oktober. Innan jag gick ut idag tände jag min nya fina stjärna som jag har i sovrumsfönstret. När det började mörkna tog jag fram kameran för att föreviga den fina stjärnan. Den ska pryda mitt fönster ett tag framöver. Jag är mycket nöjd med den!

4 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt med stjärnorna i fönstren. De lyser upp.
    Här är det vitt och kallt...brrrr för kyla.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är vitt och kallt här med och jag gillar inte heller kyla. I kväll ska jag värma mig med lite glögg :-)
      Kram

      Radera
  2. vad fin den är

    jag älskar när mörkret infaller sig och man kan tända ljusen och krypa in under filten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är mörkret mysigt på ett sätt men jag tycker det är otroligt jobbigt att det är så få timmar med dagsljus nu. Om det är mulet blir det inte ens riktigt ljust mitt på dagen...

      Radera