9 december 2012

Räknar dagarna

Tiden bara rusar iväg och nu är ännu en helg till ända. Tänk att om två veckor är det dagen innan julafton. Jag har inte många jag ska köpa julklappar till men jag är inte ens i närheten färdig. Det värsta är att jag inte ens vad jag ska hitta på. Så här är det varje år. Det är ett elände att komma på vad jag ska ge bort men på ett eller annat sätt brukar det ordna sig till sist. Jag räknar helt kallt med att det blir likadant det här året. Alltså att det hinner ordna sig.

I fredags hade jag och några vänner glöggparty hemma hos mig och det var jättetrevligt. Det var något som blev hastigt påkommet så sent som i torsdags. Först drack vi glögg och åt pepparkakor med ost sen gick vi över till att dricka vin. Eftersom glögg är sött är det ingen som vill ha så mycket av den men glöggen vi drack var jättegod. Kvällen blev inte allt för sen och en stund efter midnatt avslutade vi festen. Den var mycket lugn och städad.

Även om jag kom mig i säng i vettig tid på fredagen var jag ganska trött igår. Det är bara att erkänna att jag har legat av mig då det gäller nattsudd. Men det är inte något jag sörjer utan tvärt om något som är ganska bra. Lördagen blev lugn och idag har det varit en ännu lugnare dag. Det är nästan som om jag har gått i ide. Jag har otroligt svårt att uppbåda någon energi för att företa mig särskilt mycket. Nu är det bara drygt två och en halv vecka till det vänder och vi går mot ljusare tider.

Jag räknar dagarna till dess…

6 kommentarer:

  1. Hej, jag är ny på din blogg:) Tycker du skriver mysigt på nåt sätt.
    Det där med nattsudd, jag känner likadant. Förr kunde jag vara ute och festa massor, men inte nu längre ... Varje söndagsmorgon jag vaknar upp med min pojkvän så säger jag till honom "Så skönt att vi inte festar massa, utan vaknar upp varje morgon UTAN att ha ont i huvudet, känna oss trötta och sega."
    Det är väl det som anses vara att hitta vad som passar en själv :) Jag älskar mornar, att vakna innan hela världen vaknar ... Och det är ju svårt om jag är uppe och nattsuddar ;)
    Ha en jättefin dag,
    Kram Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen till min blogg! Så roligt du hittat den :-) Jag ska titta in på din blogg också. Även om jag inte nattsuddar särskilt ofta så är jag väldigt morgontrött av mig och det är sällsynt att jag vaknar tidigt på morgonen. De få dagar jag gör det tycker jag det är härligt. De är ju så fint tidigt på morgonen.
      Kram

      Radera
  2. Jag orkar inte heller vara uppe så sent längre, skönt att komma i säng

    Min glögg står fortfarande oöppnad, begriper inte varför :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stannar för det mesta uppe senare än jag borde... Hoppas du hittar något lämpligt tillfälle att öppna din glöggflaska :-)

      Radera
  3. Nattsudd får nog andra står för här hemma med.Det kostar för mycket dagen efter :). Jag ser fram emot julen och lite lugn och ro.
    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska åka tillsammans med min dotter till min pappa och fira jul där. Min bror och hans dotter kommer också så jag ser fram emot julen jag med.
      Kran

      Radera