31 december 2012

Inga nyårslöften

Nu är det inte många timmar kvar på det här året och ett nytt år är snart redo att ta sin början. Året som gått har varit ganska bra och anledningen till att det bara varit ganska bra är förstås min hälsa. De besvär jag har av min MS lägger tyvärr en skugga över nästan allt i mitt liv. Jag kan inte låta bli att tänka på hur bra jag kände mig under de knappa två veckor jag hade som bäst effekt av Fampyran. Att känna mig så bra igen är det jag strävar efter. Om jag kommer att uppnå det återstår att se. Hoppet ger jag aldrig upp och jag ser framtiden an med tillförsikt.

Om några timmar ska jag gå till min väninna där jag ska äta nyårsmiddag och vi ska tillsammans vänta in det nya året. Hon ska vara barnvakt till sitt barnbarn eftersom barnbarnets föräldrar ska på fest nyårsfest. Jag ska snart äta en kraftigt försenad lättare lunch innan jag gör mig i ordning för kvällen. Under dagen idag har jag i vanlig ordning inte gjort särskilt mycket. Men jag har tänkt på allt jag ska göra när det börjar bli ljusare igen. Allt börjar som bekant med en tanke. Jag har inte för avsikt att avge några nyårslöften. Dem lyckas jag ändå aldrig hålla. Hur är det för dig?  

Önskar alla ett Gott Nytt År!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar