17 december 2012

Sakta framåt


Nu är det en vecka kvar till julafton. Vid ungefär den här tiden nästa måndag skulle jag tro att vi sitter och öppnar julklappar. Jag är inte klar med mina julklappar än men det går sakta framåt på den fronten. De sista har jag tänkt fixa på onsdag när jag inte jobbar. Sen återstår att slå in de som jag inte fått inslagna när jag köpt dem. Förr älskade jag att göra paket men förtjusningen i det har gått över. Man förändras så länge man lever och bra är väl det.

Igår kväll skrev jag de sista julkorten och på väg till jobbet i morse lade jag dem i brevlådan. Det var nog många som har varit lika sent ute som jag för lådan var smockfull. Jag hade varit ordentlig och stoppat minna kort i den där påsen man brukar få ett tag innan jul och jag höll knappt på att få in den i lådan. Att skicka julkort är något jag gjort i många år. Det har blivit några färre med åren och i år blev det sexton kort. Jag fick ett kort förra veckan och det kommer säkert fler under veckan. Som regel skickar jag fler än jag får men det gör absolut ingenting…

6 kommentarer:

  1. Ja, det närmar sig med stormsteg nu. Julen. Inget jag ser fram mot faktiskt, mer än att umgås, det ska bli mysigt. Annars ser jag fram mot nytt år. Nästa år blir mitt år. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så underbart att nästa år blir ditt år! :-)

      Jag är inte speciellt förtjust i julen men det ska bli skönt med lite extra ledighet och det blir trevligt att åka till pappa och fira jul.
      Kram

      Radera
  2. Här är det full rulle och sen kommer vilan. Fast jag gillar det.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas bara att det inte blir för full rulle för dig så att du tar ut dig för mycket!
      Kram

      Radera
  3. jag försöker minimera mina julkort men det är alltid kul att få något enstaka

    God Jul

    SvaraRadera