4 december 2012

Värmande i kylan


Nu är det ordentligt kallt här och så har det varit i flera dagar nu. Jag har alltid varit känslig för kyla och jag fryser även inomhus trots att det är varmt inne. Ibland kan jag undra om det hela inte är lite psykosomatiskt. Kroppen kan reagera på de mest märkliga sätt bara för att man tänker på ett visst sätt. Nåja, psykosomatiskt eller inte så är det krass verklighet för mig att jag fryser.

I fredags när jag gick hem från jobbet gick jag förbi Systembolaget och köpte en flaska glögg. Flaskan är fortfarande oöppnad eftersom jag fått för mig att jag inte ”kan” dricka glögg när jag bara är själv. Men kallt som det är skulle jag ändå vilja smaka på glöggen. Som tur är har jag en god vän som aldrig är omöjlig. Jag har ringt henne och frågat om hon vill komma hit och dricka lite glögg med mig.

Hon kommer lite senare och vi ska dricka värmande glögg i kylan...

2 kommentarer:

  1. Den där glöggen är jättegod. Hoppas ni har det mysigt. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt i att glöggen var god. Halva flaskan är kvar till ett senare tillfälle :-)
      Kram

      Radera