17 september 2012

Efter två veckor

Nu har jag tagit Fampyra i två veckor. Även om det inte skett något under så är jag mycket nöjd över den effekt jag har haft av medicinen så här långt. Jag är så nöjd att jag bara inte kan sluta när de fyra veckor medicinen räcker är över. Även om det är alldeles för dyrt så måste jag fortsätta ett tag till. Det får kosta vad det kosta vill.

Min gång är mer normal än den varit på hur många år som helst. Även orken är mycket bättre än på flera år. Att gå nerför en backe är inte alls lika svårt som det varit. Känslan av att vilja falla framåt finns inte längre. Jag lyfter min vänstra fot nästan helt normalt nu. Stöter inte i trappstegen som jag gjort i åratal och har inte längre tendensen att snubbla när jag går. Segheten på morgonen är som bortblåst. Mina små grå fungerar på samma sätt som de gjorde tidigare på morgnarna. Vilket absolut inte är perfekt men jag känner igen mitt gamla jag som jag inte gjort på tid och evighet.

Det är helt enkelt otroligt att jag kan känna mig så bra som jag gör just nu. Under helgen var jag på besök hos min pappa och både han och hans särbo märkte tydligt av skillnaden sedan förra gången jag var där. Båda var naturligtvis glada för min skull. Men den som är gladast är antagligen jag. Just nu har jag ett helt nytt liv. Bättre än på länge.

Måtte det få fortsätta så här!

8 kommentarer:

  1. ååå, vad jag är glad för din skulle men det är ju för dyrt. kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är för dyrt men det löser sig säkert på ett eller annat vis. Min livskvalité är SÅ mycket bättre nu att jag helt enkelt måste fortsätta!
      Kram

      Radera
  2. Vad roligt att läsa att du hittat tillbaka till ett piggare liv,tack vare nya behandlingen. Och den verkar fungera som du vill. Hoppas att du få må bättre nu ett tag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Medicinen har överträffat mina förväntningar. Jag var rädd att jag inte skulle märka någon effekt men så blev det tack och lov inte :-)

      Radera
  3. härligt !!!

    f.n att det ska vara så dyrt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt underbart att det fungerar så bra som det gör och jag hoppas innerligt att det ska fortsätta på samma sätt. Jag tycker det är helt sjukt att en medicin som den här inte ska omfattas av hökostnadsskyddet!

      Radera
  4. Hej, det finns möjlighet att söka ersättning för medicinen hos Försäkringskassan. Det kallas handikappersättning, här är en länk:

    http://www.forsakringskassan.se/wps/wcm/connect/dc44950a-4cc6-476e-bb32-a3a5b2f9a8a4/4073-handikappersattning-20111222.pdf?MOD=AJPERES

    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helena! Jag ska ta och kolla upp det där :-) Synd att du verkar ha övergett din blogg...
      Kram

      Radera