26 september 2012

Svårt att slappna av

Igår kväll hade jag otroligt svårt att somna. Sista gången jag tittade på klockan var den nästan ett. Som tur är har jag haft min arbetsfria dag idag så jag kunde sova lite längre än vanligt. Anledningen till att jag inte var att jag inte alls lyckades koppla bort mina tankar och slappna av. Vid midnatt övervägde jag start att jag skulle stiga upp men jag lät bli.

De tankar jag stördes av handlade om allt jag måste komma ihåg att göra innan jag åker på semester. Det är både det ena och det andra. Jag vet inte men jag tror att jag har kommit ihåg allt som jag skulle göra idag och jag har skrivit ner en del av det jag måste göra i morgon. resan till Turkiet går först på söndag men jag åker hemifrån redan på freda eftermiddag.

Tanken var att jag skulle åka på lördag men det går bara en buss just den dagen och den går klockan sju på morgonen. Jag ska till min resekompis och där ska jag även övernatta när jag ska hem igen. Vi har känt varandra i hundra år och blev bästa kompisar när vi var ungefär 12 år gamla. Förra året åkte vi tillsammans till Teneriffa och nu blir det en resa till.

För övrigt är formen tyvärr samma lika som igår

4 kommentarer:

  1. försök gör en lista eller en tankekarta så du får bort det från huvudet och kan slappna av och du behöver inte oroa dig för att du ska glömma för du har skrivit ned det. Kram kram och ha en skön semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har jag en tendens att hetsa upp mig i onödan. Det har aldrig hänt att jag börjat tänka på packningen så sent som den här gången. Först nu i kväll har jag börjat packa och jag åker redan 15.45 i morgon. Sen ska jag ju jobba också. Är inte klar än men det ordnar sig säkert. Lovar att jag ska ha en riktigt skön semester :-)
      Kram

      Radera
  2. Hur jag hittade din blogg? Jag klickar ibland på Nästa blogg uppe till vänster på lisen där.... jag är en nyfiken sort så jag letar utan att söka ibland ;o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att göra så är ju ett enkelt sätt att hitta nya bloggar :-)

      Radera