22 september 2012

Nu har den varit

Idag är det höstdagjämning. Den har till och med redan varit vad jag kan läsa mig till. Det dröjer sex månader tills det är lika många timmars dagsljus som det varit idag. Fast jag borde inte tänka på det viset. Tanken på det gör mig lite nedslagen eftersom jag inte alls tycker om den långa mörka vintern som ska komma. Men nu ska jag ta en dag i sänder.

Idag har det varit en helt underbar dag här. Himlen har varit blå och det har varit näst intill vindstilla. Det har inte alls känts som om det snart är en vinter i antågande. Jag och min väninna var och fikade idag och det var så varmt att vi kunde sitta ute och göra det. Jag utgår ifrån att det blev sista dagen det går att sitta ute och fika för det här året.

I alla fall var det nog sista gången just här där jag bor. Nästa söndag åker jag på en veckas semester till Turkiet och där går det att sitta ute och fika. Jag längtar efter att åka. Sommaren har varit otroligt bedrövlig här. För att klara vinter måste jag bara ha mer sol på min kropp. Inte för att jag älskar att ligga och steka mig i solen. Jag föredrar att ligga under ett parasoll.

Snart får jag göra det…

2 kommentarer:

  1. härligt med lite värme, det förstår jag att du längtar till. Men jag har ingen önskan att åka till andra länder. Jag trivs i Sverige, men jag kan tänka mig att lägga mig i ett solarium lite då och då under vinterhalvåret för att få lite värme och färg på kroppen. Det piggar upp. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solarium har jag kanske använt 10-15 gånger och det är många år sedan sist. Kommer nog aldrig mer att sola i ett. Att åka på utlandssemester är underbart! Inte bara för solen utan för att det verkligen ÄR semester :-)
      Kram

      Radera