2 september 2012

Fångade dagen

Hösten har redan kommit efter en allt för kort sommar. Sommaren tvekade väldigt länge innan den började och vad gäller vädret som varit här finns mycket i övrigt att önska. Det känns verkligen toppen att jag har en utlandsresa att se fram emot. Idag är det exakt fyra veckor till åker på en veckas semester i Turkiet. Jag har lite sommar kvar att se fram emot.

Hösten är en underbar tid och det enda negativa med den är att det kommer en vinter innan det blir vår igen. Vintermörkret och kylan skulle jag gärna vara utan om jag kunde. Igår var det helt underbart väder här. Solen sken från en blå himmel och det var näst intill vindstilla. Det var nästan femton grader varmt så det var nästan som en sommardag.

Jag och min väninna brukar alltid gå tillsammans på café och fika om vi inte är upptagna med något annat. Igår var det så härligt väder att vi kunde sitta ute och fika. Vi satt ute och njöt av den underbara dagen i en och en halv timme. Vi var helt överens om att det vore dumt att slösa bort dagen på en massa ”måsten”. Det gäller att fånga dagen när man kan.

Idag är det regnigt och grått…

2 kommentarer:

  1. Håller med dig att man måste ta vara på tillfällena som ges till att njuta. Måsten finns kvar till dagar som idag. kram kram

    SvaraRadera