28 september 2012

Bloggen har hjälp mig

Under tiden jag är bortrest har denna blogg ”födelsedag” och den kommer jag att missa. Tänk att jag har haft bloggen i nästan ett år nu. Att det gått så lång tid känns otroligt. Jag tycker inte alls att det är så länge sedan jag skrev mitt första inlägg. När jag startade bloggen var min tanke att jag skulle skriva om min sjukdom. Det tog några dagar innan jag kom till skott och skrev det första inlägget där jag berättade att jag har MS. Ända sedan jag blev sjuk har jag haft svårt att prata om min sjukdom. Av någon märklig anledning har jag känt en sorts skam över att jag varit sjuk. Det är väl ingenting att skämmas för. Jag har ju inte precis valt att bli sjuk. Ibland tänker man minst sagt konstigt. Tur att jag äntligen har kommit över det. Men jag kan lova att det har varit en lång resa för mig att nå dit där jag är idag. Bloggen har hjälpt mig på min resa till att våga vara mer öppen om min sjukdom.

Nu vill jag ”bjuda” på tårta i förskott!

10 kommentarer:

  1. Grattis bloggen!!
    Det är en fantastisk grej att du skriver den här - fortsätt med det :)

    SvaraRadera
  2. Grattis bloggen och grattis till dig för att du har övervunnit känslan av skam över din sjukdom. Den har inte du valt som sagt så inga skamkänslor vill vi ha. Ha det underbart nu och njut av värmen. kram kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är jag i Luleå och här är det ingen värme. Men snart får jag njuta av värmen. Det är drygt 30 grader varmt där dit jag ska :-)
      Kram

      Radera
  3. Grattis grattis och så härligt att du känner så:). Njut njut av din semester....det gjorde jag. Hela jag är fullproppad med D-vitaminer. Havet var helt fantastikt och värmen gör en gott.
    Varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft en helt underbar semestervecka i värmen och jag hade inte minsta lust att åka hem igen.
      Kramar

      Radera
  4. *moahhaaa* Jordgubbarna är mina ;)så får ni själva tårtan
    (busar lite)

    http://aldrigmerfrystasockerartor.blogspot.se/2012/10/sidvyer.html

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni har det bra där nere

    Grattis till bloggen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Resan var bättre än jag ens vågat hoppas på. I morgon ska jag skriva lite mer och lägga upp någon bild om jag har någon som duger för publicering. Hoppas jag har det. Har inte kunnat kolla på mina bilder eftersom jag fick med mig fel batteriladdare och batteriet i kameran tog slut innan semestern tog slut...

      Radera