21 oktober 2012

Bara blivit bättre

I torsdags hade jag en riktigt dålig dag och det mesta var bara pest. Fredagen blev betydligt bättre och allt var som det brukar vara. Igår var det helt underbart vackert väder här och det gör alltid att även humöret blir bättre. Mitt humör är nästan löjligt väderkänsligt. Vädret kan man ju aldrig göra något åt så det är hur dumt som helst att låta det påverka humöret. Vet inte vad jag ska göra för att komma tillrätta med den saken.

Idag har det varit ännu en dag med vackert väder. Det har varit minusgrader både igår och idag och det är bara där solen lyst som det blivit lite blött. Det mesta av den snö som kommit är kvar. Både igår och idag har jag och min väninna varit på café. Vi gör verkligen vad vi kan för att stödja det så att det kan finnas kvar. Helgen har varit riktigt bra och jag har lyckats gör en del på min att-göra-lista. För varje dag har det bara blivit bättre.

Hoppas den trenden fortsätter…

4 kommentarer:

  1. och jag som önskar att vi får lite snö som kan lysa upp det mörka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir det ljusare när snön kommer men vi har snö alldeles för länge här. Vintern skulle vara kortare...

      Radera
  2. För min del har jag mest energi när det är bra väder och helst inte nederbörd i någon form. Jag är känslig för väder om slag,blir trött,ont i huvudet och allt är pest.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också mer ork och energi när det är vackert väder. Mycket ljus ger också mer energi och ork. Så är det nog för de flesta men jag är mycket mer känslig nu än jag var innan min MS debuterade.

      Radera