30 oktober 2012

Tidig kväll

Jag kände mig bara mer och mer eländig under kvällen igår på grund av min förkylning. Redan när klockan var kvart över nio låg jag i min säng. Minns inte när jag gick till sängs tidigt förra gången. Det tog ett tag innan jag somnade men det var otroligt skönt att ligga under täcket och blunda. Tittade på klockan en gång efter jag hade lagt mig och då var den ett par minuter efter tio. Kort därefter somnade jag.

I morse var förkylningen ännu värre än den var igår. Jag borde ha stannat hemma från jobbet idag men det har jag inte råd att göra om jag inte är så sjuk att jag måste vara hemma. Det är bedrövligt att det ska vara så. Trots att jag varit risig under dagen har jag orkat jobba som vanligt och antagligen blir jag inte sjukare av att jag var på jobbet. Vilken tur att jag har en arbetsfri dag i morgon! Kvällen kommer att gå i lugnets tecken och jag ska göra en tidig kväll ikväll med…

8 kommentarer:

  1. krya på dig och skönt att du får sova dig pigg. Jag har jo fått väldans problem att sova. Vilket börjar tära på mig. Jag sover alldeles för få timmar för att vara jag. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att inte få tillräckligt med sömn är jobbigt. Tur att jag inte har det problemet. Alldeles strax är det dags för sängen :-)
      Kram

      Radera
  2. Hoppas du mår lite bättre nu...eller mycket. Visst är det skrämmande att inte kunna vara hemma när man behöver det.
    Sömnen är nog det bästa sättet att kurera sig på så du gör rätt i att vila....vila...sova...vara rädd om dig.
    Kul med meditationskursen. Visst är det skönt för kropp och själ:).
    Kramar varma krya på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Natte mot igår sov jag som en kratta så under gårdagen kände jag mig eländig. Nu idag är allt mycket bättre och snart är jag nog fisk igen :-)
      Kram

      Radera
  3. skit att man inte har råd med karensdagen, jag är precis som du och går också och jobbar

    krya på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stannar bara hemma om jag absolut måste. Mina arbetskamrater är kanske inte helt förtjusta i det. Men så har ingen av dem lika lite lön heller. Halv sjukersättning blir man inte rik av...

      Nu mår jag bättre och ska till och med gå ut och äta middag :-)

      Radera
  4. Jag hoppas att du känner dig lite piggare nu,och att förkyldningen lämnar dig fort....Om jag kunde så skulle jag ge dig lite av min energi,för just nu har jag ett stort överskott av den varan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag är jag betydligt bättre men mycket energi har jag inte... Så underbart att du har massor av den varan :-)

      Radera