11 oktober 2012

Det tar sin tid

Nu har det gått fyra dagar sedan jag kom hem från min resa men här hemma ser ut som om jag kom hem igår. Det tar sin tid att få ordning på saker och ting när krafterna är begränsade. Men innan helgen är över ska jag väl ha kommit i fas igen. Jag tycker inte alls om att ha det som jag har det just nu men det är bara att acceptera att det är som det är. Orkar jag inte så orkar jag inte. Vilken tur att jag har lärt mig att ta det lugnt och inte hetsa upp mig över saker och ting i onödan. Att göra det tar bara onödig energi.

Hösten har tagit ett skutt under tiden jag varit bortrest. Än har inte alla löv fallit till marken men det går i en rasande fart. Nu i kväll har det blåst en hel del så jag märker säkert skillnad bara till i morgon. Inte nog med att det har blåst en del. För ett par timmar sedan snöade det. I morgon ska jag ringa och boka tid för att byta till vinterdäck på bilen. Den snö som kom tidigare i kväll är borta nu men det är en tidsfråga innan snön kommer för gott. Jag önskar att hösten kunde räcka lite längre. Hösten är en otroligt vacker tid.

Den här bilden tog jag utanför mitt hus när jag gick till jobbet i morse.

6 kommentarer:

  1. vacker buske och jag önskar att snön dröjer en liten stund till för dig och för mig. Ta det lugnt, det gör jag. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar det lugnt :-) Stress har jag svårt att klara av numera. I de fallet antar jag att vi är rätt lika...
      Kram

      Radera
  2. Låter helt otroligt att snön börjar komma hos dig....vill inte:). Jag ska snart ta in mina olivträd så de får lite kärleksfull värme inatt. Sen ska jag natta mig...har en full rulle dag imorrn:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det snöade bara en kort stund igår och det som kom försvann lika snabbt igen. Men det dröjer nog inte länge tills det kommer mer...
      Kram

      Radera
  3. Foto på snön önskas .... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snön är borta nu. Jag lovar att det kommer ett foto när det finns snö. Hoppas det dröjer så länge som möjligt :-)

      Radera