17 oktober 2012

Rustad för halka

Som jag berättade igår har vintern kommit hit nu. Det är inte mycket snö än men det är halt ute. Jag har dålig balans och är rädd att halka. För en del år sedan halkade jag och föll så olyckligt att jag skadade min högra handled rejält. När jag ett par år efter fick se Icebug-kängor med dubbar under sulorna bestämde jag mig genast för att köpa ett par. Igår tog jag upp dem från mitt förråd där de har tillbringat sommaren och idag har jag använt dem för första gången. Kängorna ser lite klumpiga ut men de är förvånansvärt lätta.


På förmiddagen idag ringde jag och fick tid för att få på vinterdäcken på bilen så nu är både jag och bilen rustade för halka. Det kändes betydligt tryggare när jag körde från verkstan än när jag körde dit. I övrigt har dagen gått och jag har i vanlig ordning inte hunnit (läs orkat) göra det jag hade tänkt. men jag får väl vara nöjd med det som har blivit gjort istället för att vara missnöjd med det som inte har blivit gjort. I kväll ska jag börja på en kvällskurs. Vad det är för kurs jag ska gå tänker jag berätta om i morgon.

2 kommentarer:

  1. Vad spännande med ny kurs. Nu gjorde du mig nyfiken :) Tryggt med riktiga skor och däck på bilen. Nu kan vinter och halka komma till dig i alla fall. Jag får avvakta lite till innan jag byter däck, jag för övrigt åretrunt däck på nu. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här funkar det inte med åretrunt-däck. Nu är det bara att vänta på att det ska bli sparkföre. Det enda positiva med vintern när man inte är så bra på att gå :-)
      Kram

      Radera