16 oktober 2012

Ett minne blott

Så här såg busken utanför mitt hus ut idag

Igår kväll tog jag bort planteringen jag har haft under sommaren. I år är första gången jag har haft mer än bara en kruka på mitt balkongbord. Det har varit trevligt att kunna plocka in lite färska örter så jag kommer att ha det även nästa år. Senare på kvällen kom det lite snö och när jag vaknade i morse hade det kommit lite till. Nu är sommaren ett minne blott. Fast det har inte varit någon sommar som är värd att minnas. Inte vad gäller vädret i alla fall.

Även den extra energi jag hade under förra veckan är nu ett minne blott. Lite trist att den tog slut fort. Vad gäller den delen är alltså allt som vanligt. Nu är det inte längre helt ljust när jag stiger upp på morgonen så det är dags att börja använda wake-up light lampan igen. I morgon ska jag ställa in tiden så att jag kan ha nytta av lampan på torsdag morgon. Först måste jag bara hitta bruksanvisningen. Var jag nu kan ha lagt den. Förmodligen finns den på ett väldigt bra ställe.

Frågan är bara var

4 kommentarer:

  1. Fy,så trist att det kommer snö redan. Här är det inget som ligger utan nu är det bara mörkt och blött ute...men har varit helt konstigt väder..en sekund tok regn och en sekund tok snö flingor..och nästa sekund har det blåst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt normalt att vintern kommer vid den här tiden så det är väl inte mycket att säga om saken...

      Radera
  2. fy, vill inte ha snö redan. :( ha en skön kväll i alla fall. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då hoppas jag att snön dröjer hos dig :-) Jag har tvättat i kväll så det har inte varit en allt för njutbar kväll. Tvätt är ett nödvändigt ont varje vecka...
      Kram

      Radera