18 juli 2012

Bäst som det blev

Strax före klockan nio i lördags kom min bror och brorsdotter hit och igår kväll åkte de igen. Det har varit jättetrevligt att ha dem här. Vi har gått ut och ätit middag varje dag och vi har dessutom gått på café varje dag. Jag har verkligen känt att jag haft semester under tiden de varit här. Enligt min ursprungliga plan skulle jag följa med dem när de åkte men i måndags ändrade jag mig efter många om och men.

Vi skulle komma att bli nio personer i min pappas sommarstuga och jag känner att det skulle bli lite väl mycket för mig. Båda mina barn och mitt lilla barnbarn är där just nu och jag skulle gärna vilja vara där med dem men det blir helt enkelt för mycket folk på för liten yta. Jag var verkligen i valet och kvalet innan jag bestämde mig för att stanna hemma men jag känner att det blev nog bäst som det blev.

Även om jag vet att alla är besvikna över att jag inte följde med så måste jag vara ”egoistisk” och tänka på mig själv i första hand. Numera är jag väldigt känslig för stress och jag har ett stort behov av att få vara för mig själv och att ha det lugnt och stilla. Jag är inte på något sätt ledsen över att det blev som det blev utan jag känner att jag fattade rätt beslut. Jag gör vad jag vill när jag vill. Det är semester!

2 kommentarer:

  1. bra gjort ! Inte alla som kan säga nej trots att dom vet att dom borde.
    Ni träffas snart igen hoppas jag så du får snusa på den lilla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beslutet att stanna hemma känns helt rätt. Jag träffade mina "barn" och mitt barnbarn i måndags och de passerar här när det åker hem också :-)

      Radera