29 juli 2012

Dagen efter

Jag skulle ha kunnat känna mig ”dagen efter” idag men det gör jag inte. Igår var jag nämligen på ett bröllop. Klockan två var det vigsel i kyrkan och klockan sex startade bröllopsfesten. Vigselakten var fin och brudparet otroligt vackert. Jag hade ”ståpäls” under hela vigseln. Bruden är dotter till en av mina allra närmsta vänner så när jag såg henne första gången var hon en nyfödd baby.

Att jag inte känner mig dagen efter idag beror på att jag dricker mycket måttligt eftersom min balans är väldigt dålig utan att jag druckit en droppe. På en bröllopsfest är det kanske inte många som reagerar om man vinglar. Men jag har inte lust att vingla mer än ”normalt” som i och för sig ibland är så mycket att jag säkert skulle kunna tas för att vara berusad.  

Festen igår kväll var mycket trevlig och vi bjöds på massor av god mat. Jag lämnade festen innan den var slut så jag har ingen aning om hur länge den pågick. När klockan var ett i natt var jag hemma. Strax efter jag lämnade festen skulle de äta nattamat så det missade jag. Hur som helst var jag fortfarande mätt från middagen så det gjorde mig inte särskilt mycket.

Även om det inte blev så sent för mig igår sov jag väldigt länge i morse. Det är kanske inte helt smart att sova så länge. I morgon ska jag jobba första dagen efter min semester och då måste jag stiga upp tidigt. Förmodligen kommer jag att ha lite svårt att somna i kväll eftersom jag stannat uppe sent och sovit länge under tre veckor. Men det överlever jag säkert…

2 kommentarer:

  1. ha en bra första-dagen-efter- semester dag i morgon. Jag trivs inte på bröllop och sådana tillställningar. Men det är vackert att se. :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka ha en bra första dag efter semestern i morgon :-) Största problemet för mig blir nog att ta mig ur sängen efter tre veckor med konstant sovmorgon...
      Kram

      Radera