3 juli 2012

Hur det än blir

Semestern är alltid lika efterlängtad men varje år tycker jag att den kommer lika hastigt och oväntat. Nu har jag bara två arbetsdagar kvar och sedan ska jag ha semester i tre veckor. Mina semesterplaner är än så länge väldigt lösa. Det blir så när en del av det man tänkt sig är beroende av andra människor. Jag känner ingen som helst stress inför semestern eller rättare sagt inför vad jag ska göra under min semester. Hur det än blir så blir det säkert bra.

Här där jag bor kan man inte säga att det har varit någon sommar än. Visst har det varit en och annan fin dag men den mesta tiden har det varit ganska dåligt väder och inte har det varit någon värme att tala om heller. Det har bara varit några dagar då det inte har känts kallt ute. Just nu skiner solen men det blåser kraftigt och termometern visar på blygsamma 12 grader. Jag känner mig faktiskt lite uppgiven. Här går man och väntar på sommaren hela vintern och så blir det så här när den väl kommer. Jag är otroligt glad över att veta att jag ska till Turkiet en vecka. Sista september bär det iväg…

10 kommentarer:

  1. skönt att du får komma till värmen lite i alla fall. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns bra att ha den veckan att se fram emot. Sen kan det ju hinna blir mer sommar här också. Man ska aldrig ge upp hoppet :-)
      Kram

      Radera
  2. känner igen känslan, vi har haft 32 soltimmar i Juni :-(

    år också tacksam att jag bokat en resa till värmen. Vi får njuta då och där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har det varit betydligt fler soltimmar eftersom solen är uppe nästan hela dygnet. Men även om du inte sett mycket av solen så har ni haft det varmare. Jag har bara kunnat gå ut utan jacka två gånger på hela månaden... Det är härligt att ha en resa att se fram emot :-))

      Radera
  3. Hoppas att du får en lugn och mysig semester....här har vi just nu lite sommar värme. På dagarna i alla fall...men just nu har vi 12 grader och klockan är 8 på morgonen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit ont om sommarvärme här med men jag hoppas att det bättrar sig nu när jag ska ha semester :-)

      Radera
  4. Åh!
    Ut och resa i höst - härligt!
    Nu har jag fått ha sol i ett par dagar och är så glad för det :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får glädjat åt de fina dagar man får :-) Igår var det jättefint och soligt här med men innan kvällen var det fullt av grå moln på himlen. Någon riktig sommarkänsla är det inte än...

      Radera
  5. turkiet som är så härligt, första året på länge som vi inte har bokat någon utlandsresa alls ännu. Brukar åka på höstkanten men i år är det mycket annat så vi blir hemma.

    Idag har vi haft sommar och nu är klockan 21,30 och termometern står på 21 grader så jag ska inte klaga.....idag iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vintern blir kortare om man åker utomlands på hösten så jag tycker det är helt perfekt om man kan göra det. Du har det betydligt varmare hos dig än vad det är här. Men så bor jag ganska långt norrut i landet...

      Radera