12 juli 2012

Under tiden

Under tiden jag har varit borta från bloggen har jag varit på en första semestertripp. Den resan gick till Umeå dit jag åkte med buss i söndags. Jag har varit på besök hos sonen och hans familj. Det var underbart att träffa lilla barnbarnet igen. Igår kom jag hem igen och jag hade tänkt skriva ett inlägg men tid och ork räckte inte till. Jag blir väldigt trött av att resa trots att jag sitter still mest hela tiden. Eller så är det kanske så att det är just för att jag sitter still som jag blir så trött. Vad som är orsak och verkan är inte alltid lätt att veta.

Min närmsta vän hämtade mig på busstationen och skjutsade hem mig med packningen. Det är bara ett par hundra meter från bussen och hem men det är uppförsbacke mest hela vägen och det blir tungt att gå med en väska på släp. Dessutom brukar jag känna mig rejält stel i benen när jag har suttit stilla länge så det är guld värt att få skjuts.

Innan jag åkte i söndags hade jag och min väninna bestämt att vi skulle gå ut och äta middag när jag kom hem. Min buss kom vid halv sex så det var ju precis dags för middag och jag hade ju ingenting förberett eftersom jag varit bortrest. När vi hade lämnat av min packning hemma hos mig for vi för att äta. Det var ganska mulet men riktigt varmt så vi kunde sitta ute och äta vår mat. Vi åt pizza och drack ett glas vin och det smakade verkligen bra. Strax efter sju landade jag hemma i min soffa.

Jag satt och slötittade på tv några timmar innan jag gick till sängs och jag somnade som en stock. I morse vaknade jag strax före åtta och det hör inte till vanligheterna när jag är ledig. Jag har haft en lugn och fridfull förmiddag och har varit och handlat lite mat. Nu på eftermiddagen ska jag tvätta vilket inte känns så lockande.

Men nödvändigt…

2 kommentarer:

  1. vad mysigt det låter. Jag åker på min semestertripp på måndag. :) Ska bli skönt med miljöombyte. kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förmodligen åker jag iväg på en ny liten tripp på måndag. Miljöombyte behöver man. Det är så härligt att komma hem när man varitt borta ett tag.
      Kram

      Radera