25 november 2012

Bra men jobbig

Den gångna veckan var ganska slitsam för mig och jag har varit trött nästan hela veckan. Natten mot måndag sov jag riktigt dåligt så det kändes bra att ha veckans arbetsfria dag redan på tisdag. Tyvärr jag tog i lite för mycket redan då. Förutom att jag bakade muffins mitt på dagen så hade jag tvättstugan på kvällen och att ta hand om tvätten brukar göra slut på alla mina krafter. På onsdag jobbade jag och det möte jag hade då gjorde att jag kom hem först när klockan var halv fem. Då skulle jag fixa mat och sedan var det dags för min kvällskurs klockan halv sju.

På torsdag kväll hade jag och min väninna bestämt att gå tillsammans för att titta på en lokal ”gör om mig”. Vi pratades vid när hon slutade jobba och hastigt och lustigt bestämde vi oss för att gå ut och äta innan det började klockan sju. Det var jättekul att se fyra helt vanliga kvinnor i varierande åldrar före och efter. De fyra utvalda visade fyra olika stilar. Efter vi hade fått se hur de såg ut innan stylingen bjöds vi på kaffe med kaka och underhållning av en lokal grupp som spelade och sjöng. När jag kom hem den kvällen var jag riktigt trött och det kändes bra att bara ha en dag kvar på veckan.

Även på fredag kväll blev det att äta ute men det blev ingen sen kväll och jag var hemma igen vid halvtiotiden. Jag kan inte minnas när det hände senast att jag var borta tre kvällar i rad. Alla kvällar har varit trevliga men de har ändå tagit på krafterna. Efter en god natt sömn kände jag mig som en människa igen när jag vaknade igår men det är först idag som jag har kommit ikapp igen efter veckan. Allt tar en himla tid när orken är begränsad. Igår köpte jag mig förresten klänning i en djupröd färg och jag känner mig supernöjd med mitt köp. Tänk att jag som varit väldigt anti när det gäller att ha röda kläder har ändrat mig så totalt. Veckan har varit mycket bra men ändå jobbig!

8 kommentarer:

  1. oj vilken händelserik vecka, förstår att den har tagit på dina krafter. Du får ha en lung kväll nu och vila dig till veckan som kommer. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enda jag har kvar att göra idag är att diska. Maten ska få sjunka ner lite först. Sedan blir det rast vila hela kvällen :-)
      Kram

      Radera
  2. Hoppas du vilat upp dig nu så du är redo för en ny vecka. Vissa veckor går allt i ett roligt men lite tröttande:).
    Idag är det regn regn här. Ikväll blir det afrodans....som jag längtar:).
    Kramar om dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tillfälle att vila upp mig under gårdagen så allt känns helt ok nu. Fast lite trött är jag just nu. Det är ett tag sen jag såg solen och jag behöver mer sol och ljus för att piggna till ordentligt...
      Kram

      Radera
  3. låter som en trevlig vecka, kul när det händer saker även mitt i veckan men
    förstår att det tagit på krafterna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en trevlig vecka och jag hade säkert inte varit piggare om jag bara suttit hemma och ugglat :-)

      Radera
  4. Jag tycker att det är svårt att hitta den där gränsen lagomt,när man vill vara med och social. Men just att hitta balansen på vad som är lagomt och som orkar med. Ofta blir man ju piggare av att få komma ut just då,men sen kan tröttheten komma efteråt. Och inte blir det bättre av att sitta hemma och uggla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får väga för och emot när man besmmer vad man ska göra. Jag tycker inte att jag gjorde fel val även om det tog på. Man lever bara en gång :-)

      Radera