15 november 2012

Det tog emot

Idag har jag varit och tränat på sjukgymnastiken för första gången på tre veckor. Min kraftiga förkylning har gjort att jag varit tvungen att hoppa över träningen två veckor i rad. Under hela veckan har jag varit inställd på att jag skulle dit klockan tre idag. Efter lunch idag blev jag helt utan anledning otroligt trött. När jag kom hem från jobbet kändes det inte som om jag skulle klara av någon träning.

Trots att det tog emot gav jag mig iväg. Att ha varit nästan helt utan fysisk aktivitet i nära nog tre veckor kan det inte annat än ta emot. Jag var verkligen tvungen att ta mig själv i kragen för att göra mina övningar. Tro inte att jag var ett enda dugg piggare när jag kom hem igen. Det var riktigt jobbigt. Gjorde en enkel middag och disken står kvar på köksbänken. Orkar helt enkelt inte göra mer idag.

Vilken tur att det är fredag och helg i morgon. Förkylningen är borta men det tar ganska lång tid att repa sig helt och fullt från den. Hörde en gång att en rejäl förkylning kan påverka ens fysiska förmåga långt efter den har gått över. De senaste gångerna jag varit förkyld har det tagit lång tid innan jag varit mig själv igen. Det är säkert flera saker som spelar in. Min grundfysik är nog väldigt usel. Den kan inte annat vara när man rör sig så lite som jag gör…

6 kommentarer:

  1. då hoppas jag att du kopplar av hela helgen så förhoppningsvis känner du dig piggare nästa vecka

    Förkylning tar på både kropp och själ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man känner av förkylningen i kroppen även när den gått över. Sakta men säkert blir det bättre. I kväll kopplar jag av hemma i soffan men i morgon ska jag bjuda min väninna på middag så på dagen blir det rätt fullt upp. Men det ordnar sig :-)

      Radera
  2. ta det lugnt nu efter att du har haft det lite körigt med middag för väninna. kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det körde ihop sig lite precis innan hon kom men middagen blev jättegod och kvällen var avslappnande :-)
      Kram

      Radera
  3. Det är tråkigt att det tar sån tid att repa sig efter en förkylning. Det gör gott att träna lite iaf:). Jag har börjat med pilatesboll nu och det är jättekul...sen springer jag på lite allt möjligt för att hitta mer skojigt att testa. Favoriten är afrodans :)...än så länge.
    Kramar om dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr märker jag allt oftare hur begränsade mina resurser har blivit. Det tar mycket längre tid för mig att repa mig efter olika "ansträngningar" nu än det gjorde förr. Men det är bara att gilla läget även om man inte gillar det...
      Kram

      Radera