3 november 2012

Så mycket bättre

Natten mot igår fick jag sova ordentligt så igår kände jag mig som en människa även om förkylningen inte har gått över helt. Igår kväll gick jag och min väninna ut och åt middag precis som förra fredagen. Vi gick och åt ganska tidigt och redan vid niotiden var jag hemma igen. Ändå hann vi med både mat och ett par glas vin. Eftersom jag inte är helt frisk blev det alldeles lagom sent för min del. När jag kom hem satt jag och slappade i soffan en stund innan jag gick till sängs.

Idag har det varit riktigt grått och trist väder här. Det har någon plusgrad hela dagen så nu har det blivit slaskigt och eländigt ute. Tro inte att någon har varit ute och skrapat undan idag. Tydligen ska det bli kallare nu så det kommer att frysa på och bli helt hopplöst ute. Det är väldigt spårigt och ojämnt överallt och för en som jag som har taskig balans kommer det att bli oerhört jobbigt att gå ute. När det väl har blivit vinter tycker jag det kan låta bli att bli varmt!

Jag har ätit min middag och druckit ett glas vin till maten. Disken har jag inte tagit hand om utan den får stå till i morgon. Ibland tar det emot att göra en så enkel sak. Särskilt när man är mätt och har druckit ett glas vin. Jag känner mig riktigt loj nu. Kvällen kommer jag att tillbringa framför teven. Först ska jag titta på ”Trinny och Susannah” sedan blir det ”Så mycket bättre” och efter det ”Downton Abby”. Så mycket bättre kan det inte bli en mörk och trist hemmakväll i november…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar