3 januari 2013

En hel procedur

Kvällsmänniska som jag är har jag alltid haft svårt att vakna på morgonen. Under den tiden av året när det är mörkt på morgonen är det som allra värst. Förra hösten köpte jag en wake-up light lampa som jag trodde skulle kunna hjälpa mig. Jag har varit nyfiken på en sån lampa i flera år men tyckt att de varit i dyraste laget. Men så hittade jag en billigare variant och slog till. Den är lite knölig att ställa in så jag har den inställda på samma tid hela året och använder den bara när jag ska jobba.

Efter ett tags experimenterade kom jag på vad hur jag skulle göra. Lampan jag har kan man ställa in olika ljud på men jag tyckte inte om något av dem och ville inte väckas av det. Lampan är inställd så att den tänds kockan sex och halv sju lyser den helt. På så sätt förbereds jag av ljuset innan min klockradio startar kvart i sju. Förutom ljuset och klockradion är min mobil ställd på tio i sju och som regel snoozar jag ett tag också. Jag har alltså en hel procedur omkring min väckning. I vilket fall tycker jag det är lättare att vakna med denna procedur.

Från det ena till det andra så har jag haft en ovanligt bra dag idag. Jag har varit piggare än på länge och allt flöt på jättebra på jobbet. Min kropp har varit ovanligt samarbetsvillig hela dagen och jag har gått nästan helt normalt hela dagen. En så här bra dag har jag inte haft sedan det var som bäst när jag tog Fampyra. Jag har all anledning att vara riktigt nöjd med den här dagen. Och inte nog med det. Jag gjorde helg när jag gick hem från jobbet. Nu har jag tre lediga dagar framför mig.

Kan det bli bättre säg?

4 kommentarer:

  1. Nej det kan inte bli bättre. Njut av din dag och ha en skön helg. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag glädjs alltid över de bra dagar jag har. Det känns skönt att ha varit ledig idag och att ändå ha hela helgen framför sig :-)Ha en skön helg du med!
      Kram

      Radera
  2. hahahahahahaah du är värre än mig på morgonen

    jag har bara 2 klockor och snozzar i 40 min

    Låter bra att du mår bättre och orkar mer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag snoozar inte i 40 minuter utan bara 20 ;-) Tyvärr har inte formen varit lika bra idag som igår men jag är van vid att det är så det är. Jag vet aldrig från dag till dag hur det kommer att vara med den saken. Men jag är glad över de bra dagar jag har...

      Radera