4 januari 2013

I små etapper

Idag har inte formen ens varit tillnärmelsevis lika bra som igår. Tyvärr är det så det är. Man vet aldrig från dag till dag hur det kommer att vara. Det enda jag kan göra är att glädjas över de bra dagarna och försöka hålla modet uppe de dagar som inte är lika bra.

Det har varit en otroligt vacker dag här idag. För första gången på länge lyste den in genom mitt köksfönster. Solen har lyst från en blå himmel och det är rimfrost på allt. Jag var ut och handlade mitt på dagen och jag hade den lilla kameran i väskan men det var så kallt att jag inte tog mig tid att plocka upp den. Jag ville bara hem så fort som möjligt.

När jag kom hem var jag tvungen att vila ganska länge innan jag orkade göra något här hemma. Sen har jag jobbat på i små etapper och fått en del gjort. Trots den dåliga formen känner jag mig nöjd med det jag åstadkommit under dagen. De sista få julsakerna är nu bortplockade. Fördelen med att ha lite julgrejor är att det går snabbt att få undan allt igen.

Det är verkligen härligt att ha varit ledig idag och att ändå ha hela helgen framför sig. När jag har ätit ska jag diska och sedan har jag tänkt tillbringa kvällen i soffan. Om det är något att se på teve vet jag inte men det spelar inte så stor roll. Teven får stå på som sällskap och jag har ju min iPad jag kan ”leka” med…

6 kommentarer:

  1. Känner igen det där med formen, det går upp och ner ibland olika på en och samma dag.Här hemma är julen borta men adventsljusstakarna kvar, det lyser så fint av dom.

    Vill önska dig ett bra 2013!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har satt andra lampor i mina fönster som lyser fint de med. Önskar deg med ett bra 2013!
      Kram

      Radera
  2. jadu, det går upp och det går ned verkligen. Idag har jag inte fått något gjort i huvudtaget. kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått gjort lite med det har gått väldigt tungt. Vi får hoppas på en bättre dag i morgon!
      Kram

      Radera
  3. sol ??? var ??

    grått och blött hela helgen här nere :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen visade sig två dagar i rad och efter det har den bara lyst med sin frånvaro. Men det kommer nog fler soliga dagar både för dig och för mig :-)

      Radera