29 januari 2013

Halva veckan

Det är visserligen bara tisdag idag men för mig innebär det att halva veckan har gått. Halva arbetsveckan alltså. Min arbetsvecka är ju uppdelad i två delar. Först måndag, tisdag och sen torsdag, fredag. Det gör att det känns som om mina veckor bara består av måndagar och fredagar. Mina veckor blir därmed alltid väldigt korta. Idag känns det väldigt bra att jag inte ska jobba i morgon.

Min nattsömn brukar vara god men natten mot idag var den urusel. Jag vet inte vad det kan bero på men jag vaknade minst fyra gånger under natten. Det var ingenting som kändes fel när jag vaknade och jag somnade om snabbt men i och med att jag vaknade till så många gånger under natten blev det inte alls den sömn jag är van vid att få. Den störda nattsömnen innebar inte att jag var tröttare än vanligt när jag skulle gå upp i morse. På morgonen är jag som bekant alltid trött.

Natten mot igår kom det en massa snö här. Jag hade ingen aning om att det hade snöat så jag blev lite snopen när jag gick ut för att gå till jobbet. Det hade kommit ungefär två decimeter snö under natten. Snön var luftig och lätt men den gjorde ändå att det var ovanligt tungt att gå den korta biten till kontoret. När orken i benen är begränsad behövs det inte mycket för att det ska göra stor skillnad.

När jag skulle hem var snöröjningen avklarad så då var det inga problem. Idag har det bara varit några få minusgrader och sparkföret var perfekt. Att ha en spark på vintern underlättar en hel del. Är föret bra går det fort och lätt att ta sig fram. När jag ska handla mat på vintern behöver jag inte ta bilen. Jag kan hänga mina varor på sparken och behöver inte bära dem.

Det finns fördelar med vintern även om de inte är många…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar