12 april 2012

En märklig upplevelse

För några år sedan gick jag några gånger till en kvinna som utförde chakrabalansering och energihealing. Det var en mycket behaglig form av behandling. Om den hade någon som helst effekt har jag inte den blekaste aning om men jag brukade alltid känna mig lugn, avslappnad och väl till mods efter en behandling. Rummet där behandlingen gjordes hade en gul färg på väggarna och skira vita gardiner. Det luktade gott och i rummet och där var varmt. Jag fick lägga mig på en brits och jag brukade blunda under tiden som jag fick min behandling.

Det finns sju chakran i kroppen och varje chakra har en egen färg. Rotchakrat - rött, skralchakrat - orange, solar-plexuschakrat - gult, hjärtchakrat - grönt, strupchakrat - blått, det tredje ögat - indigo och kronchakrat - vitt. Jag ska inte ge mig in på någon närmare förklaring eftersom jag inte kan det här tillräckligt bra. Om du som läser vill veta mer kan du använda dig av den här länken.

Det hade tänkt berätta om var den gången jag fick vara med om en märklig mycket upplevelse. Allt började precis som vanligt med att jag lade mig tillrätta på britsen och blundade. När kvinnan som utförde behandlingen höll sin hand över respektive chakra kändes det ett svagt pirrande av energi. Det var inte obehagligt utan precis som det brukade. Det märkliga inträffade när hon höll sin hand över det som kallas tredje ögat. Trots att jag blundade ”såg” jag ett mycket starkt vitt ljus och det sa jag till henne. Sedan började jag skratta högt och ohejdat.

Jag förstod inte vad som hände med mig. När ”anfallet” gick över var jag tvungen att fråga vad som egentligen hände. Jag fick inget bra svar. Hon sa bara att min reaktion var bra och att olika människor reagerar olika när de är med om det jag varit med om. En del skrattar och andra gråter. Jag vet fortfarande inte vad som hände men jag minns att jag kände mig uppfylld på något vis.

Det var en märklig upplevelse…

8 kommentarer:

  1. Jag förstår dig...det kan vara en märklig upplevelse men jag ler...Jag vet eftersom jag själv får utföra healing.det som händer i kroppen kan upplevas på så många olika sätt. Min mage knakar:)högt och tydligt.
    Tyvärr så tycker jag hon kunde förklarat mer för dig det ska man göra om man jobbar med den här formen.

    Synd att vi inte bor närmare varandra...
    Kramar om dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så spännande att du sysslar med healing! Den här kvinnan pratade inte så bra svenska så det är till hennes försvar då det gäller att hon inte förklarade...

      Det skulle verkligen ha varit roligt att träffa dig och prata med dig :-)
      Kramar

      Radera
  2. Jag har varit på aromterapi och hon har gjort lite healing på mig också bara för att hon kunde och hon menade att jag behövde det . Jag bär på en sorg säger hon. När jag har varit där så har jag ibland kommit dit med ont i ryggen och gått därifrån utan smärta, hon menar att känslocentrumet sitter i svanken....

    När jag har gått på Qigong så känner jag energin vibrera i mig som elektricitet. Jag tror att vi består av energier och att vi kan laga och läka oss med att jobba med att frigöra energierna i kroppen. Det kan man ju göra på olika sätt. Men det är härligt med olika upplevelser, precis som du beskriver det. kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror på att det ofta kan vara olika känslomässiga saker som ligger i botten när vi får problem med kroppen. Vi är nog långt mer komplicerade än vad vetenskapen har förstått än. Av den anledningen ska man inte vara främmande för att testa alternativa behandlingsformer...
      Kram

      Radera
  3. Ja, visst finns det mer än vi känner till i vårt universum.
    Bra skrivet!

    SvaraRadera
  4. Jag är nog där också pga tankens kraft...:)
    Önskar dig en härlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tankens kraft är mäktig. Det är nog inte för inte att vi säger att tron kan försätta berg! :-)

      Radera