9 april 2012

När andan faller på

Min påskhelg har varit otroligt avslappnad och skön. Jag har verkligen haft det bra under min ledighet. Vädret har varit helt underbart och jag önskar att jag hade kunnat gå en långpromenad men att göra det hör till det förgångna. I lördags blåste det lite kallt men både igår och idag har det varit näst intill vindstilla. På förmiddagen satt jag en stund i solen på loftgången utanför min lägenhet. Det är kanske inte världens roligaste ställe att sitta på men jag hade inte mycket annat att välja på så det fick gå. Solen kommer sent till min balkong så det dröjer än ett tag innan jag kan sitta där.

Igår kom jag på att jag skulle städa ett av mina skåp i köket. När jag hade plockat ut allt ur skåpet bestämde jag mig för att jag skulle ta och flytta om lite för att få lite bättre ordning. Det ena ledde till det andra och plötsligt var tre skåp inblandade. Efter en stund var mitt kök i en enda röra. Det stod saker på alla bänkar och på köksbordet. Vid det laget började jag känna mig lite slut i benen. Jag kan lova att jag började fundera på vad jag egentligen hade gett mig in på. Men så är det när andan faller på och jag hittar på att jag ska göra något. Då är det lätt att ta sig vatten över huvudet.

Jag insåg att jag inte skulle orka göra klart allt så jag stuvade undan det värsta och bestämde mig för att göra klart idag istället. Nu är inte mindre än fyra av mina skåp städade och det har skett en hel del omflyttningar. En del har jag rensat ut och slängt. Jag är verkligen nöjd med det jag har åstadkommit så här långt. När jag väl har börjat har jag lust att fortsätta med fler skåp. Har bestämt mig för att ta ett till på onsdag när jag är ledig. Tänk att det kan vara så kul att städa och rensa när man får lust att göra det. Jag tänker till och med erkänna att två av skåpen aldrig har städats förr.

Men det får bara DU veta!

4 kommentarer:

  1. heheh, jag laddar för precis detta görande. Städa skåp, men ännu har inte lusten fallit på helt ut. Jag är rädd att det ska ske det som hände hos dig, jag river ut och orkar sedan inte få undan allt. Men det är på gång.. .och jag vet att det blir bra när det väl är klart. Dukiga du! kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var helt ok att jag inte orkade göra klart när jag visste att jag hade en dag idag med. Känner mig vördigt nöjd :-)
      Kram

      Radera
  2. Jag har röjt här hemma...brukar bli lite som hos dig...ut med allt och sen plocka in och sen bli trött...fast nu gick det bra och garderoben är som nästan ny:).
    Blev lite minisemester hos mig...väldigt skönt på ett sätt.
    Kramar om dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så duktig du är som tagit dig an garderoben! Det skulle jag med behöva göra... Att vara ledig fyra dagar i rad känns som en liten semester :-) Nu ska jag ta min spruta och sen är det sängen som gäller.
      Kram

      Radera