16 april 2012

Snart är våren här

I år har det gått ovanligt bra med omställningen till sommartid för min del. Visst är jag trött varje morgon men det är jag ju alltid så det är inget konstig med det. Vet inte om det kan bero på att det bara är så att jag är i bättre balans än jag varit på många år nu när jag jobbar mindre. Förra våren var jag halvt sjukskriven men då var jag helt nedgången och då var jag trött i flera månader. Den senaste tiden har det varit mycket sol och det gör förstås sitt till för att jag ska känna mig piggare än vanligt. Det är så underbart med soliga dagar!

Idag var jag och klippte mig efter jobbet så klockan var ungefär kvart över tre när jag kom hem. Jag gjorde kaffe och satt och slappade en liten stund innan jag gjorde mat. Nu är allt jag ”måste” göra gjort och jag känner mig inte det minsta lilla trött. Solen står fortfarande ganska högt på himlen och det är fyra grader varmt ute. Våren är inte långt borta. Nu längtar jag efter att sanden sopas bort. Det är helt förfärligt hur mycket sand det dras in här hemma. Trots att jag bor en trappa upp blir det värsta grustaget i hallen på nolltid.

När sanden är borta är det vår!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att känna att du mår bättre och är piggare. Så, här har de sopats bort sand för länge sedan. Det är så trevligt att ha bloggvänner i hela långa Sverige för man ser hur årstiderna ändras på sätt i de olika delarna av sverige. Kram kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får nog ta och lägga ut en bild på hur det ser ut här nu. Fast det är inte särskilt upplyftande...
      Kram

      Radera