20 april 2012

I svåraste laget

Jag har hållit på med lite yoga-övningar på egen hand under nästan ett år men aldrig under handledning av någon lärare. För ett tag sen bestämde jag mig för att köpa en dvd men sen glömde jag förstås bort det. Som tur är blev jag påmind av messan och för några dagar sedan satte jag mig ner för att beställa en dvd. Det finns en hel uppsjö att välja mellan och jag vet inte något om vad de olika typerna av yoga innebär så det var inte så lätt att välja. Jag hittade en som var en introduktion i Ashtanga vinyasa och tänkte att det är väl lika bra att börja med en som är för riktiga nybörjare eftersom jag inte kan det där med andningen. Andning är en central del i yoga.

Igår hade jag min dvd i brevlådan när jag kom hem så jag körde den på kvällskvisten. Redan i inledningen pratade de om att Ashtanga vinyasa är den mest fysiska av alla yoga-former så jag började fundera på om det verkligen är det rätta för mig. Det tog inte lång tid för mig att inse att den här typen av yoga nog är i svåraste laget för mig. Visst klarar jag av många av rörelserna men det var många som är allt för krävande med tanke på min något dåliga balans. Att stå på ett ben är något jag inte klarar av längre. Även om man kan träna balansen så kommer jag nog aldrig att kunna få så bra balans som behövs. Jag ska allstå införskaffa mig en till dvd.

En som kanske passar mig bättre…

2 kommentarer:

  1. svårt det där med dvd och veta om det är på ens egna nivå. hm... jag har en som är väldigt basic men när jag satt på den här om dagen och då hade ljudet försvunnit. ha en skön fredagkväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får nog nytta av den jag köpt ändå så det fixar sig :-) ha en fortsatt skön kväll du med!

      Radera