7 april 2012

Glaskyckling

Jag har inte mycket påskpynt i min ägo och att pynta en massa är inte riktigt min grej. Men glaskycklingen jag köpte förra året blev genast en storfavorit. Jag köpte den veckan innan påsk och ställde den på fönsterbänken i mitt kök. Den var så fin där den stod att jag inte kunde förmå mig att ställa bort den när påsken var över. Min lilla glaskyckling blev stående där den stod ända till första advent. Den passade liksom inte ihop med det röda till julen så den åkte in i ett skåp under ungefär en månad. När jag tog bort julen i köket fick den flytta tillbaka till fönstret igen.

Visst är den fin min lilla glaskyckling?

6 kommentarer:

  1. Ja - den blir man glad av att titta på! :D

    Go o gla påsk till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir också glad av att titta på den :-)
      Glad påsk till dig med!

      Radera
  2. Den är såååå fin. Kan tänka mig att ljuset reflekteras i den också när den står i fönstret... :) Ha en skön kväll. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har alldeles rätt om hur den ser ut när ljuset reflekteras i den :-) Önskar dig en fortsatt sön kväll!
      Kram

      Radera
  3. Jag fick en av min syster nu i påsk :-)
    Den är verkligen så fin.
    Kram!

    SvaraRadera