19 april 2012

Överraskade mig själv

Igår hade jag som vanligt lite sovmorgon. Jag älskar verkligen de morgnar jag kan ta allt i min egen takt. Det är så härligt att ha tid och sitta vid köksbordet och dricka kaffe och filosofer. När jag satt där vid köksbordet började jag tänka på att jag skulle byta gardiner i vardagsrummet. Eftersom jag vet att mina krafter är lite begränsade bestämde jag mig för att göra det under den kommande helgen. Det gick nästan två timmar innan jag var klar med min morgon och redo för att gå ut.

 Jag brukar handla mat på onsdagar men innan jag gör det tittar jag alltid in på klädaffären som ligger bredvid. Hon som har affären höll på att packa upp nyanlända kläder och det tog inte lång stund innan jag hade famnen full och var redo för provhytten. Det är som regel lite folk vid den tiden jag är där och det har blivit så att jag ofta är mannekäng och provar och visar sånt som är nytt. Det har blivit mitt lilla onsdagsnöje. Tyvärr kan det bli lite väl dyrt ibland men igår köpte jag ingenting.

Under eftermiddagen strök jag lite och det gick ändå lekande lätt både att göra mat och att diska. Vid sjutiden kände jag att jag faktiskt skulle orka byta gardiner. En dryg halvtimme senare hade jag både bytt gardiner, kuddöverdrag, duk och lite annat. Jag måste säga att jag överraskade mig själv genom att jag gjorde så mycket så sent på dagen. Visst var jag lite trött i kroppen när jag var klar men jag var inte så där helt utmattad som jag kan bli ibland. Jag är nog inne i en bra period just nu.

Allt har känts bra även idag!

6 kommentarer:

  1. Vad härligt! Jag hejar på dig och känner att jag också är inne i ett spinn, där jag orkar mycket mer än jag har gjort länge. Det är bara att glädjas åt detta. Kul med lite nytt i fönstren. Var roligt onsdagsnöje du har också. kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så jättekul att du med känner dig bättre nu! Jag håller tummarna för att det fortsätter lika bra för både dig och mig :-)
      Kram

      Radera
  2. Det lät väldigt gott så det ska jag testa en dag. Jag som gillar Lax med eller rättare sagt allt som kommer från vattnet.

    Det är så underbart när man har den här känslan...man nästan glömmer bort allt. jg tror jag också är inne i en bra period av min MS så jag bara glider med och njuter av varje dag.Sen är det ju så kul att fixa hemma också kan tänka mig att det blev fint hos dig.
    Kvällskramar från mig till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men härligt att du med har en bra period nu. Det gör mig glad :-) Vi får njuta av det så länge det varar.

      Jag gilla också all sorts fisk och skaldjur. Lax äter jag ganska ofta eftersom den är billig. Vet inte om det blev finare än det var men det är kul med lite ombyte. Nu är det dags för sängen...
      Kram och godnatt

      Radera
  3. visst är det skönt att ha lite flyt, att få känna sig som vanligt :-) Själv är jag vansinnigt trött. Men jag har ändå lust att göra massa saker, känner mig glad och positiv trots att kudden är mer bekant för mig nu, än min familj. fortsätt Ha det gött Kram / Ulrika

    SvaraRadera
  4. Riktig som förr kände jag mig inte men förr brukade jag ofta börja göra en massa på kvällarna eftersom det var då jag fick lust och inspiration.

    Fantastiskt om du kan känna dig glad och positiv trots att du är så trött. Hoppas tröttheten ger med sig. Jag är inte alls lika trött nu som jag varit under långa perioder tidigare.
    Kram

    SvaraRadera