29 april 2012

Kort dag

Väcktes av att telefonen ringde idag. Tittade på klockan och såg till min förvåning att den var tio över elva! Riktigt så länge hade jag inte tänkt mig att jag skulle sova men förmodligen behövde jag sömnen. Det här har alltså varit en väldigt kort dag. Det var min väninna som ringde och hon skrattade gott när hon fick höra att hon väckte mig. Jag tyckte att det var tur att hon ringde. Gudarna ska veta hur länge jag kunde ha sovit annars.

På eftermiddagen var jag och väninna och fikade och innan jag for hem handlade jag lite. När jag kom hem bestämde jag mig för att putsa fönstret i sovrummet. Men när jag tagit bort krukväxterna och fönsterlampan fick jag inte upp det eländiga fönstret och jag blev förstås jättesur. Samtidigt som ilskan kom över mig blev jag alldeles matt i hela kroppen. Det kändes som om jag skulle kunna falla ihop i en hög. Förmodligen fick jag ett kraftigt blodsockerfall.

Jag åt en nyttig sallad med kyckling och drack vatten till. Sedan diskade jag och gick och gjorde ett nytt försök att få upp fönstret men lyckades inte den här gången heller. Så mitt fönster ser fortfarande lika eländigt ut. Det blir alltså inte aktuellt att visa några bilder av hur mitt ”nya” sovrum ser ut. Men jag antar att det ändå inte finns många som är intresserade av att se det. Nu ska jag göra lite yoga och efter det ska jag fixa mina naglar.

Jag tar hand om mig så gott jag kan. Hoppas du också gör det!

8 kommentarer:

  1. Härlig med sovmorgon:). Vi har det så grönt och fint nu och har planterat blommor i trädgården hela dagen.
    Hoppas din yoga går bra för dig.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så underbart att få vara ute och plantera! Önskar att jag hade en liten täppa istället för en liten balkong... Men, men, nu är det som det är och det får duga :-)
      Kram

      Radera
  2. Jag vill se ditt "nya" sovrum, dumma fönster :( Jag hoppas du mår bra nu och du verkar ta hand om dig riktigt bra. Kram och ha en fortsatt trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har blivit otroligt duktig på att vara "snäll" sot mig själv. Ibland skämmer jag bort mig lite väl mycket ;-)
      Kram på dig!

      Radera
  3. det har kanske svält efter regnet, hoppas du får upp det
    Nyputsade rutor framkallar energi. Jag putsar mina ganska ofta

    Härligt med sovmorgon, själv vaknar jag 07.30 varje helg oavsett när jag går och lägger mig

    Ha en skön Valborg
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en barnsäkringsspärr som ska tryckas upp för att kunna öppna fönstret och det är den som sitter som berget. Har inte fått hjälp med det än så mitt fönster får fortsätta att vara smutsigt ett tag till...
      Önskar dig med en skön Valborg!
      Kram

      Radera
  4. Idag strålar solen och idag firar vi våren.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här strålar inte solen man jag ska fira in våren ändå :-))
      Kram

      Radera