27 april 2012

Mer lyhörd

Nu har jag fem lediga dagar framför mig och just nu känns det toppen. Egentligen hade jag tänk åka och besöka sonen och hans familj under ledigheten men de planerna är avblåsta. Det var lite tokigt med busstiderna. Jag vill åka så att jag är där två hela dagar och jag vill helst inte komma hem på onsdag. Även om jag längtar jättemycket efter att träffa dem och då särskilt mitt lilla barnbarn så får det bli en annan helg istället.

Istället blir det tid för vila och avkoppling för mig. Nu i kväll ska jag bara sitt och slappa framför teven och i morgon ska jag och en väninna åka iväg på en liten shoppingtur. Då hoppas jag att jag hittar lite saker till mitt ”nya” sovrum. Just nu tycker jag att det känns skönt att jag inte ska åka bort flera dagar under min ledighet. Mitt behov av vila och avkoppling har ökat under senare år. Jag har dessutom blivit mer lyhörd för vad jag behöver.

Man blir klokare med åren…

8 kommentarer:

  1. Låter klokt av dig att ge dig det du behöver, återhämtning. Kram och ha en trevlig dag imorgon. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har börjat bli väldigt duktig på att ge mig själv det jag behöver :-)
      Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Jag ska ta det så lugnt så...
      Kramar tillbaka!

      Radera
  3. Det är nog bra att lyssna på kroppen. Kan vara skönt att inte ha några måsten.
    Jag kan se framför mej hur fint ditt sovrum blev. Vi ska måla om i hallen uppe, vi har panel där och den ska bli vit.
    Kram/Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer säkert att bli jättefint när ni målar panelen vit :-)
      Kram

      Radera
  4. Lite egotid är alltid rätt. Hoppas du hittade något på er shoppingtur. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enda jag köpte var nya utterkrukor och en ny grön växt så jag är väl inte helt nöjd men vi hade en trevlig trip!
      Kram

      Radera