28 april 2012

Min shoppingtur

Så här såg det ut utanför mitt vardagsrumsfönster igår kväll. Som synes finns det en hel del snö kvar. Himlen var vacker och det var det jag ville visa. Snön har jag mest lust att förtränga men den finns ju där. Jag har turen att ofta kunna se otroligt vackra solnedgångar från mitt vardagsrumsfönster.

Idag har jag varit på en liten shoppingtur med en väninna. Den blev inte helt lyckad men jag har haft en trevlig dag. Det enda jag köpte var tre krukor som ska stå i sovrumsfönstret och en krukväxt som jag tyckte var lite rolig. Den är faktiskt belyst av solen och inte av en lampa på bilden jag visar!

6 kommentarer:

  1. Oj v amkt snö ni har, tänk vilken skillnad...här har det iof bara regnat å haft sig ett bra tag nu. Men imon lovade de att det skulle bli 15-20 grader(???) hmmm det undrar jag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det renade här igår men idag har det varit uppehåll. Det som syns i förgrunden på bilden är isen på en sjö.jag längtar tills den försvinner :-)
      Kram

      Radera
  2. annorlunda växt!
    kram och ha en riktig ¤-skensdag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min nya växt pryder sin plats där den står!
      Kram

      Radera
  3. vilken härligt utsikt och växten var fin. Jag förstår att du vill tänka bort snön nu, men det är vackert så säg. Här är träden gröna med sina små blad och gräsmattan lika så. Det går fort när solen kommer fram. Kram på dig fina du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min utsikt klagar jag inte på men som du förstår längtar jag efter att snön ska försvinna. Det blir lite mindre för varje dag men det dröjer förmodligen en hel månad innan jag får se några små fina gröna löv...
      Kram :-)

      Radera