5 april 2012

Veckan som gått

Nu har det gått nästan en hel vecka sedan jag senast skrev något i bloggen. Min bror kom hit sent på fredag kväll och han åkte igen på eftermiddagen igår. Det har varit några trevliga dagar och jag har inte lagat mat en enda gång på hela tiden han har varit här. Vi har gått ut för att äta middag varje kväll. Jag har dessutom nästan inte jobbat något alls den här veckan. I måndags jobbade jag bara fram till lunch och på tisdag tog jag ut en semesterdag. Igår hade jag veckans ”lediga” dag och idag var arbetsdagen förkortat eftersom det är skärtorsdag. Jag har med andra ord haft en ganska vilsam och bra vecka.

När jag vaknade på måndag morgon hade det snöat ungefär två decimeter så det var inte bara ett litet bakslag när det gäller vårens frammarsch! Det blev helt enkelt full vinter igen. Men vädret kan man inte göra något åt så det är bara att ta det som det kommer.

På måndag eftermiddag var jag förresten på ett läkarbesök på vårdcentralen och jag fick än en gång träffa en ny läkare. Det är ett elände. Eftersom min sjukdomshistoria är jättelång kan jag inte berätta hela utan jag får gå rakt på det som är problemet just för tillfället. Läkaren jag träffade pratade både om meditation och mindfulness med mig och det gjorde mig en aning förvånad. Han såg riktigt nöjd ut när jag berättade att jag praktiserar båda delarna så gott det går. Jag berättade att jag tar tillskott av vitamin D3 och hur mycket jag tar och frågade om jag kunde få ta ett blodprov för att kolla hur jag ligger till med det och det fick jag. Provsvaret kommer senare.

Nu håller jag på och tvättar och ska gå ner till tvättstugan en sista gång innan jag lagar middag för första gången på länge. Det dröjer inte så länge innan jag kan göra helg. Under tiden jag var på jobbet var ”Rut” här och städade och jag ska vara ledig i fyra dagar nu.

Det känns toppen!

6 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ, vad härligt med den veckan du haft och sedan att du har ledigt ett tag nu. Du får njuta så mycket du bara kan ... kram kram kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en kalas bra vecka:)
    Kram❤

    SvaraRadera
  3. Du fick kanske träffa samma läkare som Jonny, han var då väldigt nöjd,-men det är ett elände att det hela tiden är nya läkare :-(
    Hmmmmmm tala om "bortskämd", äta ute flera middagar ;-) Hi hi är bara lite avis.

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var hos en isländsk läkare. Att äta ute är inte det billigaste men trevligt är det :-)
      Kram

      Radera