15 april 2012

Söndagslugn

Till skillnad från många andra så gillar jag söndagar och det har jag nog alltid gjort. Det är den av veckans dagar som känns mest lugn och avslappnad. Jag kan aldrig minnas att jag haft någon söndagsångest. I det fallet är jag kanske lyckligt lottad. Inte är det så att jag direkt brukar längta efter måndagen och jobbet men jag gruvar mig inte för det. Det enda negativa med måndagar är att jag brukar ha lite extra svårt att stiga upp på veckans första dag.

Min helg har varit bra och jag har varit riktigt lat hela helgen. Numera har jag aldrig dåligt samvete över att jag är lat. Jag har nog trots allt blivit lite klokare med åren. I fredags var jag ut och åt middag tillsammans med en väninna. Igår kväll träffades jag och tre ”gamla” goda vänner och åt ost och kex och drack lite vin. Både igår och idag har jag varit på café och fikat. Jag är mycket nöjd med min helg och jag njuter av söndagslugnet…

4 kommentarer:

  1. härligt du har haft det och jag har varit ute och joggat och cyklat. Vi har haft underbart väder idag. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit underbart väder här med idag :-)
      Kram

      Radera
  2. Vad härligt att du känner det så....dåligt samvete ska man inte alls. Vi får vara lata hur mycket vi vill:).
    Vad kul! Vilken köpte du? Du får berätta om den sen när du börjat med den.
    Kramisar till dig fina du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har beställt en introduktions-dvd för ashtanga-yoga. Tänkte att det är lika bra att börja från grunden. Jag har ju bara gjort rörelser och kanske inte kan det där med andningen som jag borde...
      Kram

      Radera