15 januari 2012

Bra på flera sätt

Jag har länge känt mig väldigt stum och stel i benen och under veckan som gått har det varit värre än vanligt. Det är ganska jobbigt när benen känns som stela timmerstockar när jag går. Grejen är den att jag inte är stel utan bara känner mig stel. Man kan uppleva många konstiga saker när inte nervernas signaler fungerar som de ska.

I fredags var det bestämt att jag skulle gå ut med ett par vänner och eftersom jag var extra risig tog det emot lite att ge sig i väg men jag gjorde det ändå. Ingenting har någonsin blivit bättre av att jag suttit hemma och ugglat. Kvällen var trevlig och när jag kom hem var mina ben betydligt bättre än de varit på en hel vecka.

När jag vaknade på lördagen kände jag mig mindre stum och stel än jag gjort på länge. Den sjukdom jag har kan bete sig på de mest märkliga sätt. Jag vet aldrig från en dag till en annan hur kroppen ska kännas. Med åren har jag lärt mig att ta det som det kommer. När jag har mina sämre dagar tänker jag alltid att det bara är tillfälligt. När de bättre dagarna dyker upp blir jag glad och tänker att det ska fortsätta att bli bättre och bättre. Jag gör mitt bästa för att tänka positivt. Att försöka fokusera på det positiva tror jag har hjälpt mig genom åren.

Jag var bättre än på länge i benen under hela gårdagen och jag kände mig dessutom ovanligt pigg. Den här helgen har varit bra på flera sätt. Jag har faktiskt lyckats få mer gjort än jag brukar trots att jag varit hemifrån mer än jag brukar under de flesta helger. Hur det kan komma sig har jag ingen aning om men det gör detsamma!

6 kommentarer:

  1. Vad skönt med såna bra helger, hoppas det håller i sig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag är det inte riktigt lika bra som igår men jag är nöjd med min helg :-)

      Radera
  2. Den stelheten känner jag igen, fast jag äter medicin för den. Ben som stockar, jo jag tackar jag....Men visst är det konstigt att man trots detta tex kan böja knäet även om det inte känns så?

    Vet dock inte om det är samma stelhet vi känner för om jag kräver ngt av benen så skakar de bara, inte när jag går men annars.

    SvaraRadera
  3. Jag känner mig inte stel i knäna utan bara i vaderna. Samma här med att jag lätt börjar skaka i benen om jag tar ut mig lite...

    SvaraRadera
  4. Ahh jag är vädigt stel i låren men även i vaderna och så krampar tårna. Spactisk förlamning har jag i benen enligt neurologen och det hela hjälper med en medicin så han har nog rätt.

    Fast det har vi nog pratat om förut kom jag på nu.

    SvaraRadera
  5. Jag får också lätt kramp i mina tår och har alltid ont i fötterna. Även om jag hört (läst) vad du har för medicin som hjälper så minns jag inte det längre. Jag har ingen medicin mot min stelhet...

    SvaraRadera