8 januari 2012

Julen är borta

Igår plockade jag bort det sista av julen här hemma. Nåja, nästan i alla fall. Jag har en julstjärna på fot som står kvar i mitt sovrumsfönster. Den får stå där till den dag man ska avsluta julen. Tjugondedag Knut. Varför det är just den dagen vet jag inte riktigt men man behöver ju inte veta allt.

Även om jag plockat ihop mina få julsaker så har jag inte ställt undan dem än. Det som nu står i min hall ska bäras ner i förrådet i källaren. Jag har inte mycket saker men jag måste gå tre gånger för att bli av med allt. Att gå upp och ner i trappor är uttröttande så jag tar det eftersom. Innan veckan är slut har jag säkert fått ner allt. Det är himla irriterande att inte orka göra allt på en gång. Att inte orka det jag vill har varit en stor utmaning för mitt tålamod kan jag lova. Det där med att gilla läget gillar jag inte alls. Nej, nu ska jag sluta gnälla om det för det tjänar inte mycket till.

Min dag har varit bra för övrigt och jag har varit ut och fikat med en väninna. När jag gick hem såg jag en stor vacker måne. Jag blir alltid på gott humör av att se på det vackra omkring mig. Månen har jag inte på bild men innan jag gav mig iväg ut fotade min fina orkidé. Så här ser den ut…

6 kommentarer:

  1. Orkidéer är så vackra! Ja, nu är julen slut och alla helger och vi går mot vår. Det känns redan som om dagarna har blivit lite ljusare och längre. Mina julgrejor står också och väntar på att få komma till förrådet:-) Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Så skönt när man fått bort julsakerna!
    Förstår att det tar på tålamodet att inte orka.
    Ha en fin söndagskväll:)

    SvaraRadera
  3. Britta: I fredags köpte jag tulpaner :-) De ger en föraning om våren även om det fortfarande är långt borta där jag bor.

    Det som ska ner i förrådet verkar få vänta ett tag. Jag hittade inte nyckeln och mina farhågor om att min dotter fått med sig dem har nyss besannats...

    Önskar dig med en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Zandra: Numera kan jag hantera min frustration bättre än jag kunde förr. Jag blir inte arg utan känner mig bara lätt uppgiven. Jag kan ju ändå inget göra åt saken...
    Ha en fin söndagskväll du med!

    SvaraRadera
  5. Slönt att få bort julsakerna och in med lite nytt vårigt. Har köpt mig nya lampskärmar idag och nya tulpaner.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är så härligt när man börjar få vårkänslor och vill förnya hemma :-) Nästa gång jag handlar ska jag köpa tulpaner igen! Här hos mig är det jättekallt och vintrigt nu så våren känns avlägsen...
    Kram

    SvaraRadera