1 januari 2012

Mitt nyår

Kvällen igår blev trevlig och middagen blev mycket lyckad. Vi kände oss som värsta mästerkockarna när vi åt vår trerätters middag. Allt vi åt var jättegott. Jag kunde inte låta bli att fotografera de olika rätterna och visa dem på bloggen. Det blev inte alls samma vackra väder idag som igår. Hade det varit det skulle jag ha visat en bild på hur det ser ut utanför mitt hus idag. Du får hålla tillgodo med lite matbilder istället.

Gravlaxcocktail

Oxfilé med pepparsås

Päroncarpaccio

Det blev sent innan jag kom mig i säng igår och jag känner mig inte alls utvilad idag. Men det är väl så det ska vara på nyårsdagen. Jag tror aldrig att jag har känt mig pigg någon nyårsdag. I alla fall kan jag inte minnas att jag har gjort det. Jag har inte gjort någonting alls under dagen utan har ägnat min tid åt att slappa. Det enda jag har tänkt göra under resten av dagen är att laga middag och diska. Kvällen kommer inte att bli sen…

4 kommentarer:

  1. Åh vad gott det ser ut, nu blev jag ju hungrig;)
    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen ett gott nytt år ;-)

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt gott ut
    Eftersom vi hade lilla Elsa här och både jag och Jonny inte är så pigga,-vi har haft/har influensa i ca 1 vecka och det tar på,-så blev det en väldigt lugn och tidigt isäng nyårsafton kväll.

    SvaraRadera
  4. Är man sjuk och inte orkar så har man inget annat val än att ta det lugnt. Vi hade en sån nyårsafton för många år sen när vi var däckade i soffan. Inte kul. Hoppas ni kryar på er snabbt!

    SvaraRadera