21 januari 2012

För både kropp och själ

Gårdagen var en dag för både kropp och själ för mig. På mitt jobb har vi förmånen att ha rätt till en friskvårdstimme i veckan. Jag utnyttjar sällan den förmånen eftersom jag jobbar så lite som jag gör. Jag behöver de få timmar jag jobbar för att hinna med att göra det jag ska. Det är förstås helt fel tänkt av mig men nu är jag en gång för alla som jag är. I vilket fall tog jag en friskvårdstimme igår. Det var första gången på hur länge som helst.

Jag har länge tänkt att jag skulle boka en tid för massage och när jag äntligen kom mig för att göra det såg jag till att få en tid som var på arbetstid. När klockan var strax före ett igår lämnade jag kontoret för veckan. Några minuter senare låg jag på en massagebänk i ett rum som var varmt och hade dämpad belysning och lugn musik. Efter några få minuter var jag helt avslappnad. Massagen jag fick tog en och en halv timme och den var helt underbar. Det ska inte dröja allt för länge innan jag bokar in en ny tid.

När jag kom hem tog jag det lugnt en lång stund innan jag duschade och tvättade håret. Jag skulle nämligen ut och äta med några vänner på kvällen. Just igår var det nyinvigning av restaurangen och det var halva priset på hela menyn. Jag åt en fantastisk trerätters middag med vin. Det var trevligt på restaurangen men en aning avslaget så vi bestämde oss för att dra vidare till ett annat ställe. Där blev det livat värre och jag fick en jätterolig kväll. Det blev mycket sent och idag har jag varit trött hela dagen. Nog märks det att jag inte är någon tonåring längre.

Idag har jag haft en riktig vilodag. Jag löste Melodikrysset på förmiddagen och sen gick jag ut och fikade med en väninna. Det enda jag har gjort under resten av dagen är att diska och laga mat och jag har tänkt slappa i soffan hela kvällen. Det kommer garanterat att bli en tidig kväll och i morgon har jag tänkt försöka göra lite ”nytta” här hemma. Men nu är nu och jag tänker fokusera på det jag ska göra nu och det är ingenting.

Jag ska bara vara…

4 kommentarer:

  1. Vad lyxigt med massage och på arbetstid dessutom!
    Dina planer för kvällen låter bekanta;)
    Har oxå intagit soffläge.
    Önskar dug en fortsatt fin helg:)

    SvaraRadera
  2. Även om jag fick massagen på arbetstid så fick jag betala den själv... Det är ganska skönt med soffläge :-) Ha en fortsatt fin helg du med!

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig helg med god mat och lite lyx för trötta muskler.Härlig förman med friskvårdtimme.

    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är en jättebra förmån att ha en friskvårdstimme i veckan och jag borde bli bättre på att utnyttja den...
    Kram

    SvaraRadera