7 januari 2012

Trött av mörkret

I onsdags hade jag en ovanligt dålig dag så det blev inte mycket av den dagen. Jag hade inget annat val än att ta det lugnt. När jag väcktes av klockan på torsdag morgon kändes det som om jag befann mig på en helt annan planet. Varken kroppen eller hjärnan ville vara med. Till slut blev jag klar att gå de få metrarna till jobbet.

Jag hann bara sätta nyckeln i dörren till mitt kontor innan jag fick besök. Det är inget vidare när det kommer någon innan man fått av sig ytterkläderna och har startat datorn. Jag kände mig stressad och det är ingen bra början på dagen. Efter det att min sjukdom gav sig till känna blev jag väldigt stresskänslig.

Tröttheten ville inte ge sig och jag var själaglad när jag äntligen kunde gå hem. Det är länge sedan jag var SÅ trött som jag var i torsdags. Jag och en väninna hade bestämt oss för att gå ut och äta middag och det var skönt att slippa tänka på maten. Maten vi åt var jättegod och vi hade några trevliga timmar tillsammans.

Efter vi hade ätit följde väninnan med hem till mig och vi satt och pratade en stund till. När jag gick till sängs slocknade jag och sov som en stock hela natten. Gårdagen gick riktigt bra även om jag inte var helt pigg då heller. Den här mörka tiden är ett stort mörker för mig i dubbel bemärkelse. Tänk om jag vore en björn och fick gå i ide…

4 kommentarer:

  1. Hoppas den där hemska tröttheten försvinner snabbt. Min man brukar säga att det inte spelar någon roll hur mycket han sover när den där tröttheten tar över, han är lika trött oavsett om han sovit fem eller femton timmar. Är det så för dig oxå?

    SvaraRadera
  2. Under den mörkaste tiden på året hjälper det inte att sova. Det är långt mellan gångerna jag känner mig utvilad när jag vaknar. Under den ljusa tiden på året är det betydligt bättre :-)

    SvaraRadera
  3. Du kanske skulle testa ljusrummet som Jenny & Lotta har?

    SvaraRadera
  4. Jag har tänkt på det men inte kommit längre än till tanken...

    SvaraRadera