4 januari 2012

Just idag

Idag har jag känt mig i ovanligt dålig form hela dagen. Det är kostigt att det kan variera så mycket som det gör med hur jag känner mig i kroppen. Jag kommer nog aldrig att bli klok på den här sjukdomen. Just idag har jag förfärligt ont i mina ben och i nedre delen av ryggen. Vilken tur att just idag är en ledig dag för mig. Det har visserligen inneburit att jag inte alls klarat av att göra det jag hade tänkt mig men det jag inte gjort finns kvar till en annan dag. Helgen som kommer är extra lång så det reder sig säkert.

Under de senaste dagarna har snön vräkt ner här. Man tror knappt det är sant att det kan komma så mycket snö på så kort tid. Nu har jag massor av snö på min balkong och att skotta av den är ganska tungt. Jag brukar få ta skottningen i etapper eftersom det är en tung syssla. Som min form har varit idag har jag inte ens haft en tanke på att påbörja skottningen. Det dagar som den här jag önskar att jag inte bodde för mig själv, eller att jag bodde någonstans där det inte fanns snö. Titta hur det ser ut på min balkong nu!


Jag önskar att det vore sommar…

9 kommentarer:

  1. Här där jag bor har vi ingen snö alls! Du kan väl skicka hit lite?;)
    Jag är nog den enda i hela världen som inte fattar ett dugg av wordfued, pinsamt men sant! Ska ladda ner den appen o försöka förstå mig på't;)

    SvaraRadera
  2. Kunde jag skicka snö till dig skulle jag mer än gärna göra det! Jag började spela Wordfued igår kväll så jag är inte precis någon fena på det men man lär sig väl :-

    SvaraRadera
  3. Vi kan byta väder om du vill för här har vi knappt sett nån snö på hela vintern och det lilla som kommit har inte legat kvar mer än en dag eller två.

    SvaraRadera
  4. Jag kan lova dig att om du fick ha så HÄR mycket snö några dagar skulle du ångra dig. Det är inte alls kul...

    SvaraRadera
  5. Här har vi ingen snö alls så du får gärna skicka lite ljus snö hit....så det lyser upp här:).
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det kom ännu mer snö under natten som gick så jag skulle gärna bli av med en del av det vi har här. Även om snön lyser upp så är det ett mörker med mycket snö ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nädu, jag älskar snö. Jag är en sådan där konstig person som mina kollegor ibland antagligen önskar att de fick slå ihjäl när jag blir helt lyrisk över flera decimeter snö. Men så har jag ju ingen bil heller så jag behöver inte oroa mig för sådant elände vintertid. Det gör det nog lättare att uppskatta vintern. Det och snöplogen för jag älskar plogade gator och trottoarer =)

    SvaraRadera
  8. Strunta i att skotta bort snön från balkongen,-det smälter ju bort till slut :-)

    SvaraRadera
  9. Visst smälter snön bort men jag tänker på att det kanske inte är bra om det blir allt för tungt på den...

    SvaraRadera