18 januari 2012

En ledig dag

Min arbetstid är förlagd så att jag är ledig på onsdagar så i dag har jag alltså haft en ledig dag. Precis som vanligt har jag inte gjort särskilt mycket under min lediga dag. Men nu är det ju så att jag inte är ledig för att jag ska göra en massa utan för att jag har halv sjukersättning. Att ha en vilodag mitt i veckan är helt perfekt. Men kunde jag välja skulle jag förstås hellre vilja vara frisk och jobba mer. Den valmöjligheten finns inte så det är inte. Det är som det är.

Efter jag hade ätit frukost tog jag min spark och for iväg för att handla lite mat. Vädret var ganska grått och trist men det var toppenbra sparkföre. Den enda fördelen med vintern är att jag inte måste ta bilen när jag ska handla. Vid ett fick jag besök så jag drack ett tidigt eftermiddagskaffe. När jag blev för mig själv igen bestämde jag mig för att ta en liten sparktur till så idag har jag fått ovanligt mycket motion. Jag behöver verkligliten all motion jag kan få.

När jag kom hem igen lagade jag en tidig middag och sedan diskade jag. Alla mina ”måste” sysslor var avklarade innan klockan var fem. Vid den tiden hade mörkret redan lagt sig igen och när det är mörkt känns det som om det redan är kväll. Som jag längtar till dagarna blir längre. Som tur är går det ganska fort nu och man ser nästan skillnad från dag till dag. Jag längtar efter våren så köpte jag en bukett tulpaner i måndags. Idag fotade jag dem men inget blev bra.

Lånade en bild från nätet…

7 kommentarer:

  1. Hihi, bra med nätet och lånebilder :)

    SvaraRadera
  2. Till exempel en sån här gång. Mina tulpaner ser ut precis som de på bilden :-)

    SvaraRadera
  3. Kul att du också gillar fisken som ingen verkar gilla:). Tulpaner är så fina och jag har köpt mig en bukett idag vita blev det:).
    Nu ska vi bort och njuta:).
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  4. Härligt det låter med att använda sparken. Har inte gjort det sedan jag var liten.

    SvaraRadera
  5. Messan: Tulpanerna jag köpte i måndags är fortfarande lika fina. Nu måste jag kolla om du har skrivit om vad du har tänkt njuta av :-)
    Kram

    Zanna: Sparkar är verkligen toppen. Är föret bra går det fort att ta sig fram och man slipper bära det man har med sig :-)

    SvaraRadera
  6. Jag är en sån som får ångest, dagarna jag är hemma och ingenting gör. Men man måste ju, för att alls orka jobba den lilla tid man fortfarande kan. Kunde jag skulle jag jobba mer än heltid,-jag älskar mitt jobb.
    Härligt med tulpaner!

    SvaraRadera
  7. Numera klarar jag av att vara "lat" utan att få dåligt samvete :-) Jag skulle absolut jobba mer om jag bara orkade...

    SvaraRadera