13 mars 2012

Det kan ta sin tid

Jag är i grunden en ganska otålig person och när jag väl har bestämt mig för att göra något så vill jag göra det genast. Men först ska jag komma på att jag verkligen vill göra något och det kan däremot ta sin tid. För drygt två och ett halvt år sedan var jag på en två veckors rehabilitering och då berättade jag bland annat om att jag upplever att det här med tvätten är något som är väldigt jobbigt för mig. Jag har två trappor ner till tvättstugan och det innebär att det blir minst tre vändor till tvättstugan när jag tvättar. För att det inte ska samlas för mycket tvätt tvättar jag som regel en gång i veckan. De dagar jag tvättar gör jag helt slut på alla krafter jag har. När jag är klar kan jag knappt ens stå på benen. Jag borde alltså ha tagit tag i frågan om bostadsanpassning för ganska länge sedan. Men allt som innebär att jag måste be om hjälp skjuter jag upp i det oändliga.
Förra veckan kom jag mig äntligen för att prata med kommunens handläggare av bostadsanpassning för att fråga vad jag behöver göra. Eftersom jag själv jobbar på kommunkontoret och känner handläggaren finns det liksom ingen bra anledning till att jag har dröjt så läge med det. Jag fick veta att jag skulle kontakta arbetsterapeuten på vårdcentralen och att så fort han får ett underlag från henne kan han göra beställning på jobbet som ska utföras. Som det är nu går det inte att ansluta en tvättmaskin i mitt badrum. I torsdags pratade jag med arbetsterapeuten och nu i dag har hon gjort hembesök hos mig. Jag är minst sagt imponerad över hur snabbt allt har gått så här långt. Tanken på att jag kanske snart slipper gå till tvättstugan för att tvätta gör mig nästan barnsligt glad. Nu när det här väl är påbörjat skulle jag förstås vilja ha allt klart nästa vecka.
Tänk så underbart när allt är klart!

12 kommentarer:

  1. *gör vågen* och ropar "hurra"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du får mig att skratta RackarTuss :-D

      Radera
  2. Underbart underbart som händer här hör jag .... Vad bra att du tog tag i saken och vad skönt det kommer och bli för dig. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag borde ha tagit tag i det här för länge sen men bättre sent än aldrig som man brukar säga ;-) Nu hoppas jag förstås att det inte drar ut allt för länge på tiden innan det blir klart.
      Kram

      Radera
  3. Vad härligt det kommer bli när du får allt fixat:).
    Det är en DVD från Åhlens med basyoga rörelser, det finns fler olika att välja på.Hoppas du hittar någon som passar dig:). Jag tycker det är enklare att ha filmen att titta på. Var stolt över dig själv:)!
    Varma kramar till dig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där jag bor finns inget Åhléns men jag kan beställa en dvd via nätet. Har bara inte tänkt på det tidigare...
      Kram

      Radera
  4. Jag har kikat på filmen men det står inget märke på den men finns med Pilates och olika former Yoga...nästan 10 olika. Hoppas du hittar någon:).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kollat lite på nätet och det finns många att välja på. Nu gäller det att välja :-) Tack för hjälpen!
      Kram

      Radera
  5. Fråga om du vill:). Jag kan maila min om du vill.
    Nu är det dags att du visar ett av dina fina shoppingsaker:). Vill se:)

    Det låter fint och nu ska jag och tummen och häcken sova gott:).
    Kramar om

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du fick sova gott! I mitt inlägg idag visar jag en liten bild på det jag inhandlade igår :-)
      Kram

      Radera
  6. KUL!
    Känner igen känslan,man vill inte vara till besvär :-S

    Bra att du äntligen tog tag i saken.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte en dag för tidigt att jag tog tag i det här... Idag ringde arbetsterapeuten och sa att hon skickat in det hon skulle skicka. Snacka om att det här har gått fort :-)
      Kram

      Radera