2 mars 2012

Välbehövligt

Förra helgen var jag ut både fredag och lördag kväll och även om det var kul så tog det på krafterna. Under veckorna är jag för det mesta hemma varje kväll men den här veckan har jag varit borta både tisdag och torsdag kväll. Jag vet inte om det ens har hänt någon gång förr att jag bara haft tre hemmakvällar under en hel vecka.
I onsdags bestämde jag och en väninna att vi skulle gå ut och äta i kväll. Vi går ganska ofta ut och äter tillsammans på fredagar och det är ett trevligt sätt att inleda helgen på. Strax före lunch fick jag ett sms om att väninnan fått förhinder för kvällen. Det var förstås trist. När jag kom hem från jobbet kände jag hur fruktansvärt trött jag var.
Även om det känns lite trist att sitta ensam hemma istället för att gå ut så är det nog lika bra att det blev så. Under den senaste veckan har jag fått alldeles för lite vila. Det är trots allt välbehövligt med en lugn hemmakväll i soffan. Mitt hem är rent och väldoftande eftersom ”Rut” har varit här idag. Jag tänder ljus, tar ett glas vin och intar soffan!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det låter skönt och trevligt. Fredagarna är man oftast lite somna i soffan trött...:).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag satt i soffan och spelade Wordfeud hela kvällen och det gick absolut ingen nöd på mig :-)
      Kram

      Radera