15 mars 2012

Man ska aldrig säga aldrig

Igår var det onsdag och jag var som vanligt ”ledig” då. Jag vaknade av mig själv strax före klockan åtta och blev glad över att jag kände mig ovanligt utvilad. Jag har gjort det till en vana att göra ett besök på ortens enda modeaffär på onsdagar. Vi har bara en butik men det hindrar inte att den är bra. När det gäller vissa plagg får de bara hem ett i varje storlek så det gäller att titta in ofta för att hinna vara med om det är något man vill ha. Mer än en gång har det hänt att jag har varit mannekäng för dem som jobbar under mina onsdagsbesök. Det är faktiskt jättekul. Jag har inte tänkt att min blogg ska vara någon modeblogg men efter den kommentar jag fick av Messan igår lägger jag in en bild på det jag köpte igår. En linnefärgad långärmad topp och ett halsband. Visserligen syns bara lite av toppen men det blir ingen bra bild om hela ska komma med. Så håll tillgodo!


När jag nu ändå skriver om kläder kan jag berätta lite om hur det var för tjugo år sedan när min MS debuterade. Under en lång tid tyckte jag att det var helt förfärligt att köpa kläder. Jag blev alldeles matt och slut så fort jag kom in i en klädaffär. Det var bara med uppbådande av all den viljestyrka jag hade som jag klarade av att köpa det allra mest nödvändiga. Jag minns att jag tänkte att jag förmodligen aldrig mer skulle tycka att det var roligt att köpa kläder. Förresten trodde jag att jag aldrig skulle tycka att någonting skulle vara roligt göra igen. Jag kände mig bara helt misslyckad som människa och önskade att jag på något enkelt sätt skulle kunna försvinna från jordens yta. Som tur är blev inte allt så bedrövligt som jag trodde då. Även om det tar ganska hårt på mina krafter att prova kläder så älskar jag numera att göra just det och jag köper mer än jag behöver…

10 kommentarer:

  1. Att köpa sig ngt nytt ibland piggar upp.

    SvaraRadera
  2. Härligt att unna sig något nytt ibland. Jag brukar tycka det är trevligt med kläder, men just nu är jag inte tillfreds med mig själv då depression och utbrändhet gör att jag lagrar hull runt rumpa, höfter och midja. Men det går väl över :) kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får säkert tillbaka lusten med kläder när det andra ordnar sig. Jag hoppas det blir snart :-)
      Kram

      Radera
  3. Svar
    1. Jag har länge varit på jakt efter ett halsband som går i brunt så jag blev väldigt nöjd när jag hittade det här :-)

      Radera
  4. Vad roligt att du la ut bilder på dina fina kläder. Dom är jättefina båda två...snygga tillsammans. Jag vet inte om jag skulle fixa att ha en enda klädaffär...jag gillar ju att gå i affärer och köpa kläder precis som du:).
    Jag hoppas du får en fin fredag! Jag ska iväg och handla mat och oftast brukar det åka ner något annat då med:).

    Varm kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då och då åker jag iväg till något större ställe men jag hittar massor på affären som finns här så det går ingen nöd på mig mellan varven ;-)
      Ha en fortsatt fin fredag!
      Kram

      Radera
  5. Jag handlar också oftast där och jag tar hem, för att prova hemma i lugn och ro. Det kan man inte göra om man bor i en stad, annat än om du verkligen känner butiksägaren.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att man kan låna hem kläder är verkligen toppen. Jag provar oftast där men även om jag provat händer det då och då att jag lånar hem för att känna efter ordentligt. Det man ofta kan göra på i städer är att handla med öppet köp men det är ju betydligt bökigare.
      Kram

      Radera