27 mars 2012

Snabba ryck!

För två veckor sedan gjorde arbetsterapeuten hembesök hos mig eftersom jag hade hört av mig till henne om att jag behöver bostadsanpassning. Idag fick jag beslutet om det som ska utföras. Snacka om snabba ryck! Än vet jag inte hur lång tid det kan komma att ta innan allt är klart men bara det att jag vet att jag snart kommer att ha en egen tvättmaskin känns toppen.
Jag har förresten tvättat på eftermiddagen idag och det gjorde mig helt slut. Egentligen borde jag inte tvätta de dagar jag jobbar men det är skönt att inte behöva förstöra mina lediga dagar med att tvätta. När jag har haft ett tvättpass orkar jag inte mycket mer den dagen. Jag har ätit men disken orkar jag inte ta hand om. Nu ska jag vila ett tag till och sedan ska jag göra lite yoga.
Det känns motigt men jag ska!

6 kommentarer:

  1. ååå, kramar om dig. Vad skönt att du kommer få tvättmaskin och slippa tvättstugan. Kommer bli stor skillnad tror jag. Lite yoga blir nog skönt. ... det ska jag också framöver. hehehhe men en sak i taget. Nu satsar jag på promenader...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag bara klarade av att ta promenader så skulle jag göra det. Jag tränar på de sätt jag klarar och yoga är jätteskönt. Det gör jag på en matta i vardagsrummet :-)
      Kram till dig med

      Radera
  2. Svar
    1. I morgon jobbar jag inte så disken kan stå där den står! :-)

      Radera
  3. Vardagslyxen är hos dig det är 7 grader och snart är nya tvättsugan där med...det är vardgslycka i mina ögon :).En ny liten tröja blev det här idag:)
    Jag tycker du ska ha din lediga dagar bara för dig...ta hand om dig själv dagar.

    Föresten fick du tag i en Yoga dvd? Annars köper jag en här och skickar till dig<3
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju helt rätt i det där med vardagslyx och vardagslycka!

      Jag måste erkänna att jag helt har glömt bort det där med att jag skulle titta närmare på utbudet av Yoga-dvd... Tack gulliga du som erbjuder dig att köpa och skicka till mig! Jag SKA kolla på nätet och beställa en. Men det blir inte nu idag...
      Kramar

      Radera