20 mars 2012

Ingen vår i sikte

Idag är det vårdagjämning och på radion har jag hört att de har pratat om olika vårtecken runt om i landet. Igår snöade det ungefär en decimeter här och i morse när jag skulle gå till jobbet var det minus femton grader ute. Ingen vår i sikte här inte. Bilden visar utsikten från min balkong idag. Det är vinter och ingenting annat...


Men inne har jag trots allt lite vår. Under helgen köpte jag mig en kvast med kvistar som har videkissar. När jag fick syn på kvistarna kom jag ihåg hur jag som barn plockade videkissar på våren för att de var så fina och mjuka. Jag tror att de flesta har plockat sådana när de var barn. De är ju absolut helt oemotståndliga eller hur?

4 kommentarer:

  1. helt underbara är de små mjuka kissarna. Jag fotar dem gärna och ofta på våren. Men hua vilken vinter du har hos dig. Vart bor du? Jag har varit ute och legat på knä och fotograferat blåsippor med vattendroppar på sig idag. Underbar vårdag...Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bor i Inlandet i södra Norrbotten... Många som bor här älskar den här tiden av året men jag hör inte till dem. Så härligt det låter att vara ute och fota blåsippor!
      Kram

      Radera
  2. Södra Norrbotten?
    Vill du nämna närmaste stad el ort?
    Blev lite nyfiken bara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Närmaste stad är Piteå som ligger drygt 20 mil härifrån...

      Radera